Tedsams blogg

Alla inlägg den 5 april 2012

Av tedsams - 5 april 2012 07:09


Vem av er har varit ute på två promenader med hundarna redan klockan 6 på morgonen? Det har jag…. och hundarna är lika förvirrade som jag…    

  


Det blev en akututryckning här tidigt, tidigt i morse, och sen var det lika bra att ta morgonpromenaden med doggsen. Och när vi sedan väl var hemma igen så var det dags att ge sig ut en gång till, och då passade jag på att ta en promenad till, så nu är dom minsann välrastade så det heter duga.

  



Salza fyller 6 år idag också, om nu någon av er har lyckats missa mitt tidigare tjat om det. Men jag vet inte hur det blir med firandet riktigt. Vi skulle ju iväg och träna med släktingen idag, innan vi drar iväg till Blåkulla, och det skulle väl kunna duga bra som födelsedagsfirande det. Men det blir nog inte så…… Blåkullaresan är definitivt inställd… och vi får se hur resten av dagen utvecklar sig.

   


Men vi har ett annat litet problem också….. Salza kissar, och kissar, och kissar, och kissar….. minst sju tusen ggr om dagen.    



Hon är en liten kiss-lisa, hon kissar ofta många små skvättar (markeringskissar ofta), det har hon alltid gjort. Men nu kissar hon rejäla skvättar superofta…..



Undrar om veterinärerna jobbar som en vanlig dag idag? Att gå på helg-jourtid med en grej som antagligen inte är alldeles akut, det tror jag inte att min plånbok tillåter.

  

   


Men det är ett krassligt hus det här just nu… husse är krasslig, Ibsen är krasslig (hostar lite och kliar sitt ena öra), Fabian mår inte alls bra, och så Salza nu då….. vilken jäkla tur att matte är så himlans pigg och frisk.   

   


Hoppas ni får en fin skärtorsdag, och att ni som drar iväg till Blåkulla får en riktigt häftig tripp!!  


    

        

Skapa flashcards