Tedsams blogg

Alla inlägg den 3 april 2012

Av tedsams - 3 april 2012 11:52


Uppdaterade lite grejsemojs på datorn i morse och upptäckte nu att alla mina epost-adresser var försvunna. Puts väck…. borta med vinden….   



Vilken jäkla tur att jag hade sparat dom på ett annat ställe också… och hyfsat nyss…. i mitten av februari. Det kan väl vara godkänt, eller???   




I dag skiner solen här igen…. men det var –7 grader i natt och inte förrän solen kom åt termometern visade den plusgrader. Men det blir säkert lite snö frampå eftermiddan, så har det varit de senaste dagarna och så blir det nog idag också.



Jag gjorde i ordning en liten påskplantering igår… påskris, påskliljor och penséer… visst är den vacker?


 

 


Hihi… fick klä på den ytterkläder igår kväll…   

   



Igår fick jag de resterande uppgifterna inför rallyinstruktörsexaminationen (lååångt ord…) så nu har jag lite att pyssla med igen. Men det värsta är nog trots allt gjort tror jag. Fast…. tänk om jag blir kuggad? Inte godkänd… usch… så kan det ju faktiskt bli…..    



Jaja, gör jag så gott jag kan så kan jag inte göra mer, bara att hoppas att det räcker till.

  


I kväll ska vi på kurs igen, Salza och jag. Sen är det uppehåll till slutet på nästa vecka så vi får passa på och träna själva under påskhelgen. Och bara det inte blir ishavsvindar och snöstorm så ska vi nog fixa det….



Men innan vi ska kursa måste jag till bibblan och till apoteket. Apoteket är inget kul ställe… många pengar kostar det och inget kul får man för pengarna. Fast… det finns ju kuliga piller på apoteken förstås, men några såna är det inte jag får. Vilket jag kanske ska vara tacksam för…. eller… inte…?? Äsch jag vet inte… dyrt är det i alla fall.

   


Näe, nu ska jag vara lite nyttig och göra en (eller två) av uppgifterna till det där provet, innan jag ska gå ut med doggsen.


Jag brukar annars alltid spara sånt där som ska skrivas och fixas och donas med, till sista minuten, och då försvara mig med att jag alltid jobbar bäst under press.



Och det är sant, jag gör det… men den här gången har jag bestämt mig för att INTE göra så… så nu kanske resultatet inte alls bli så bra som det borde bli. Men det får bli som det blir… nånting säger mig att jag inte ska spara alltihop till sista sekunden, jag ska göra det NU… och såna där konstiga "hintar" ska man inte strunta i.

  

Ha det gott!    


Ovido - Quiz & Flashcards