Tedsams blogg

Alla inlägg den 2 april 2012

Av tedsams - 2 april 2012 09:48


Igår var det ju den 1 april, och när jag och Salza åkte till rallykursen så sken solen från en blå himmel här hemma. Efter ca 5 km passerade vi genom ett hagel-oväder med hagel stora som små ägg, och när vi kom fram till kursstället, knappt 2 mil bort, så var det snöstorm med hård vind och snö som vräkte ner. Men efter en halvtimma sken solen även där… aprilväder som sagt.   

  


Idag skiner solen igen, men det är fortfarande minusgrader ute. Och en del av den snö som kom i fredags, eller när det nu var, den ligger fortfarande kvar.



Så trots att jag har tvättid idag så blir det inga vinterjackor tvättade och undanhängda idag inte, dom behövs fortfarande.   


  


Det är snart hög tid för mig att planera den årliga resan för Salza och mig. I år fyller Salza 6 år just den dagen, så i år har jag en överraskning åt henne. Ni kommer att se vad det är när vi svischar förbi er i turbofart….   

   


Fast jag fattar inte att hon är 6 år redan. Visserligen har vi hunnit med en del, men det känns ändå inte som att vi kamperat ihop i 6 år. Eller…. på sätt och vis känns det som att hon alltid funnits… men på ett annat sätt känns det som att det var alldeles nyss vi hämtade hem henne.



Jag hoppas verkligen att jag får behålla henne i minst 6 år till…..   

   

  


Häromdagen träffade jag en människa med en hund. Vi pratades vid lite och hon var lite besviken för henne hund tyckte inte att det var så kul att träna och jobba ihop med matte. Hon hade inte lust att göra något som matte föreslog   …... som matte själv uttryckte det.

  


"Och den förra hunden jag hade var likadan", sa hon… "så nu när jag skulle köpa ny hund så köpte jag en hund av en ras som är känd för att vara framåt och på, och alltid pigg på allting. Och så är den likadan som den andra….."



Jag kommenterade inte det, men, men…… Kan det möjligtvis vara så att det beror på matte hurdan hund hon får/har...?   

  


Visst påverkar och präglar vi många gånger våra hundar mer än vad vi egentligen tror…

  



Näe, nu ropar tvättstugan på mig, bäst att gå och mata de hungriga maskinerna igen. Kursanmälningspärmen får följa med till tvättstugan, kan ju vara roligt för den att få se en sån också kanske   

   


Hoppas ni har en fin påskvecka framför er!!!    

  


Ovido - Quiz & Flashcards