Tedsams blogg

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av tedsams - 20 februari 2012 16:01


Ja, nu har jag varit till SJ:s resebutik och bett dom hjälpa mig att fixa så att Salza får en egen plats på tåget när vi ska ner till Göteborg. När jag bokade biljetterna så fanns det ju inte platser så att det gick att ordna…... men jag hoppades att det sedan dess hade bytts och ångrats och så … och mycket riktigt… nu gick det att fixa,   men det kostade…. men det är hon ju värd, min lilla Salza.   



Och så har jag varit till frissan, det var läääänge sedan jag kostade på mig det. Och så har jag köpt en säck hundmat till Salza, och så har jag hämtat min jacka hos skräddaren som skulle korta av ärmarna på jackan…. så gissa hur mycket pengar jag gjort av med idag då???? Jisses…..   

   


Varje gång jag varit hos frissan så frågar jag mig om det verkligen är värt pengarna. Men nu när jag under en period har gått dit så sällan, då inser jag att det nog är värt i alla fall en del av vad det kostar. Men det är ju kul att sen komma hem och fråga: Blev det inte bra? och få ett torrt: Nej! till svar…. sånt är nyttigt för självkänslan…. man liksom växer lite av såna komplimanger.    

  


Fast å andra sidan så får jag väl skylla mig själv som frågar. Den uteblivna spontana kommentaren var väl ett tecken som jag borde ha förstått.   



Men jackan blev i alla fall bra, och Salzas biljetter känns bra att ha, och Salza blir säkert glad över påfyllningen av mat-tunnan… så på det hela så ska jag väl vara nöjd med utfallet av dagens utgifter.    



Termometern utanför fönstret visar plusgrader här, och man kan lätt förledas att det är våren som kommit. Solen har lyst från en klarblå himmel   och det känns att solen verkligen värmer nu. Men, men… inte blir det vår i februari på de här breddgraderna inte, det gäller nog att njuta så länge det varar…..  


Hoppas ni har det bra... och att vårkänslorna börjat spira både här och där...     

   


Ovido - Quiz & Flashcards