Tedsams blogg

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av tedsams - 18 februari 2012 23:26


En människa med en dräktig tik, och hon påstod att både hon och veterinären trodde att tiken skulle få en rekordkull beträffande antalet valpar.



Jaha, undrade jag då, vad är rekordet för den rasen då?



19 valpar, fick jag till svar, och veterinären gissar på att det är 20….



Herregud, så hemskt… säger klantiga jag då… vad ska du göra då?



Ja, jag har ju några tingade redan, men det kanske blir svårt att få sålt 20 stycken…



Men…. säger jag…. det var inte det jag tänkte på, tiken kommer ju inte att orka med 20 valpar, det blir ju vidrigt jobbigt både att föda och att ta hand om…



Men hon var inte så intresserad av den aspekten på det hela. Det intressanta var att hennes tik kanske skulle sätta rekord….



Jag frågade om hon hade nån amma på gång som kunde avlasta tiken i så fall… men som sagt… det var inte lika intressant att diskutera det som att spekulera i att det kanske skulle slås ett rekord.



Herregud… om jag hade en tik där jag befarade att hon skulle föda 20 valpar så skulle jag gå under av oro… långt innan valparna föddes. Inte skulle jag stå med ett leende på läpparna och se fram emot ett rekord inte….



Ja, jag upphör aldrig att förvånas över hundfolk….   



      


Men vilken lättnad att jag i fredags äntligen fick utslaget från ARN, beträffande den där tvisten med bilverkstan, ni kanske minns. Det var ju i somras jag gjorde en anmälan, och nu kom deras beslut.   



De rekommenderar alltså bilverkstan att befria mig (de uttrycker sig så) från den resterande summan, och det är ju en lättnad. Hoppas bara att bilverkstan håller sitt löfte till mig nu då, och rättar sig efter ARN:s utlåtande, de har redan fått 4/5 av beloppet så de gör ingen jätteförlust. Men eftersom vi pratar om femsiffriga belopp så är det i alla fall en enorm lättnad för mig att få slippa den utgiften, OM jag nu slipper den.



Vi får väl se vad som händer…..




För övrigt så tycker jag det är lite kul att Ranelid lyckas reta upp så många med sitt sätt att vara, och med sitt deltagande i Melodifestivalen. Jodå, han retar mig också…. han är ganska så outhärdlig, hela han…. men han är egentligen inte värd att offra några krafter på. Det är väl det han är ute efter kan jag tro… att få folk att reagera och tycka något om honom. Bra eller dåligt spelar nog ingen roll, huvudsaken är nog bara att han är omtalad. Och det är han ju….. även här.   

  



Näe, det är sovdags för mig nu…. kikade lite på kvällens James Bond-film förut, men orkade inte hela utan stängde av dumburken…. och detta trots ögongodiset Pierce Brosnan… jag börjar helt klart bli gammal.

   


Salza sover redan, hon kanske också börjar bli gammal….? Nej, det tror jag nog inte, vi har tränat idag igen, och hon har skuttat runt med sin boll och härjat med träningskompisen. Och sen när vi kom hem så gick vi en promenad med Ibsen… så hon har fått motion för både ben och huvud idag.

    


Men nu är det faktiskt en grad varmt ute och det snöar… så imorgon blir det inte så kul antar jag. Det är ju utlovat snöoväder här, och det har väl kommit nu då kanske. Igår kändes det som vår när solen sken från en klarblå himmel, och nu vräker snön ner… usch.   



Näe, nu ska jag tränga mig ner i den lilla del av sängen som Salza lämnat åt mig. Det är sjuttan så stor en liten springer kan vara när hon vräker sig i mattes säng.  

     


 

Ovido - Quiz & Flashcards