Tedsams blogg

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av tedsams - 15 februari 2012 17:45




….. när datorn alldeles själv har hämtat hem och installerat uppdateringar, och så startar den sedan inte upp igen efter omstart. Det gillar jag… sånt är kul!!! Det ger lite krydda åt tillvaron….    



Nu har jag ju sedan länge ett alldeles speciellt förhållande till krånglande datorer….  och en alldeles egen besvärjelse när saker och ting krånglar…..     så denna gången fick jag igång den igen.

   


Men det är naturligtvis nåt som inte mår bra i den där burken… och alltså bara en tidsfråga till dess att inte ens mina besvärjelser funkar. Men, men… den dagen, den sorgen. Var dag har nog med sina egna plågor, så varför öka på eländet med bekymmer för sånt som ännu inte inträffat.   

  


I morgon bitti lär jag väl hålla andan tills jag blir alldeles blå medan jag väntar på att datorn (förhoppningsvis) ska starta upp ännu en gång.  


     


Men frånsett det så fick jag en trevlig överraskning idag också. Jag fann ett skoterspår som vi kunde gå i, doggsen och jag.   Jag har saknat alla de skoterspår som finns i Timrå där vi bodde förut. Här finns inga skoterspår, bara skidspår, och där vågar man minsann inte gå med några hundar.  



Men idag fann jag ett spår där vi kunde gå. Inte så himla långt, men i alla fall ute i buskarna där det inte finns en massa folk och skidåkare… kul tyckte jag, och hundarna höll med.

  


Fast dagen har inte varit enbart positiv… lite tråkigt att jag inte hann till bibblan innan dom stängde idag.   Jag har två beställda böcker att hämta där, och inget att läsa här hemma.



Har varit nyttig och hjälpsam idag, och det tog sin lilla tid, så jag hann inte det jag hade räknat med. Men imorgon är väl en ny dag hoppas jag… kanske blir det tid till ett bibblanbesök då.   


Ovido - Quiz & Flashcards