Tedsams blogg

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av tedsams - 10 februari 2012 09:34


Nu när tävlingar och sånt kommit igång så har jag roat mig med att kika lite på SBK Tävling för att se hur det funkar…. och jisses så suveränt det är.   



Man ser alla anmälningar och sedan deltagarlistor och PM, och man ser inte bara resultaten utan även poängen för varje enskild hund… kanonbra!   

  


Fast det förutsätter förstås att klubbarna sköter det där ordentligt, men det får vi ju hoppas att dom gör.


Och så får vi ju hoppas att klubbarna använder alla funktioner som finns i systemet, då kan det nog blir väldigt, väldigt bra tror jag.

   

  


Medan jag ändå satt där vid datorn och knappade  , så passade jag på att uppdatera en hemsida med lite nya länkar, och då kom jag på att jag skulle kika runt lite för att se vem som länkar till mig…. och upptäckte att jag nog gjort bort mig (nu igen!!  ) för det finns folk som tagit bort mig som länk från sin sida… usch och fy på dig Barbro… du har tydligen skämt ut dig på nåt sätt nu igen…  

   


Fast många hemsidor ligger ju i träda nu för tiden. Det verkar bara vara FB som gäller nu… eller möjligtvis en blogg… men det är dåligt med det också på sina håll.

  


Jaja, trender kommer och går…. och huvudsaken är ju att folk själva är nöjda med det dom gör.  

  



Vet ni att jag tror att Salza fick lite träningsvärk efter sitt springande i djup snö igår. Hon är ju van att gå mycket, och att springa på löpbandet, men att pulsa i djup snö där hon inte ens "bottnar", det gör hon ju inte så ofta och det var säkert superjobbigt.  



Men jag tyckte det såg så ut igår kväll när vi gick och la oss… som att hon hade lite träningsvärk… lilla snuttan  . Fast idag är det full rulle som vanligt…  

   

  


Jag ska käka frukost nu, men sen så ska vi träna lite, Salzan och jag. Inomhus alltså… det är –9 grader idag igen så det blir kallt om fingrarna om man är utomhus och ska belöna med godis eller leksaker och sånt. Men igår när jag gick och la mig så var det –19 igen, så det är ju skönt att det i alla fall blivit lite varmare.   

    


Och sedan ska jag sätta mig och pyssla ihop några olika rallylydnadsbanor, ja göra banritningar alltså. Jag har lånat ett antal banor från nätet (med tillåtelse) men det kan ju vara kul att göra egna också. Och det skadar ju inte att träna på att få ihop det bra. Det är inte helt enkelt att få till en bana som är både lagom svår, och rolig, och som flyter bra för den som ska gå den.   

     

Hoppas att ni alla har en härlig fredag…..   

    

     


 


 


 


Ovido - Quiz & Flashcards