Tedsams blogg

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av tedsams - 4 februari 2012 09:38


Ja, temperaturen hoppar lite hit och dit i dag på morgonen, men kallt är det i vilket fall. Och i morse när jag gick upp och kikade på termometern var jag för ett par sekunder frestad att fuska och dra ner lite på morgonpromenaden, det var –22,1 sen när jag gick ut, men vaddå???  



Jisses, så länge hundarna inte fryser så vore det väl skam om jag skulle fega ur. Så jag byltade på mig och så drog vi iväg på den vanliga rutten. Men idag såg vi inte nån annan levande varelse så långt ögat nådde…. och promenaden som annars tar 1 timma tog bara drygt 45 minuter så jag gick tydligen på raska fötter idag  

  

Och trots kylan så röjde hundarna precis som vanligt… och jag måste säga att jag har inte så ont av kylan jag heller. Inte så länge jag rör på mig….


Det som var besvärligast idag var att det snöade lite också, och när det la sig på glasögonen så frös det snabbt till is… inte alls kul eftersom jag inte klarar mig utan mina "glysögon"….

Tar jag av dom så hittar jag nog inte hem   Och jag kan inte bara följa efter hundarna heller, för är dom längre bort än nån meter så ser jag dom inte…. så jag hade behövt en liten isskrapa till mina glasögon idag.

  


Men nu är vi hemma och varma igen, och solen skiner utanför fönstret. Det blir en strålande fin dag idag igen… fast kall.

   


När hundarna var avfrostade, och jag avbyltad, så var det frukostdags…. och jag måste nog säga att jag inte alls vill byta bort min frukost mot hundarnas.

   

      


Men idag tror jag att jag ska tillåta mig en lat dag. Kika på skidor på TV kanske, om dom nu åker i kylan, och så ska jag läsa ut en bok   tror jag… och sen så ska ju hundarna ut igen förstås, men fram till dess tror jag att jag enbart ska lata mig.



Fast inte helt… så snart jag har slutat skriva här   så ska jag träna lite med Salza… men sen ska jag lata mig i flera timmar... hoppas jag   

   


Hoppas ni har en fin dag framför er!    

    

    


Ovido - Quiz & Flashcards