Tedsams blogg

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av tedsams - 3 februari 2012 16:02


Ja alltid något att glädja sig åt… strålande solsken idag, och en klarblå himmel… men inte varmare än –16 på hela dan…. brrr…   

   

    

Promenaderna blir ju inte kortare såna här dar, men dom går betydligt fortare…    

    

   

Jag har inte så mycket emot kyla, inte så länge man får komma in i värmen efter en stund. Och hundarna röjer runt i snön och verkar totalt oberörda av kylan… men en timmas rask promenad två gånger om dagen räcker, nånstans där går gränsen för vad som är behagligt.... eller uthärdligt kanske man ska säga   

    


Ibsens skägg blir ganska så snabbt fullt med is… det är nog ganska så äckligt att känna den där kalla isen där på hakan hela tiden, skulle tro att han njuter av att bli av med det när vi kommer in.

    

  

Salza har ju inte nåt skägg direkt, men det fastnar lite på henne också... ändå tills hon ruskar på sig, då lossnar det  

  

 

       


Men solen är inte framme så länge  Ooh den når knappt över trädtopparna de få timmar den syns....  men idag var i alla fall himlen alldeles blå och fin... och snöhögarna börjar bli stora.

   

 

     

På vår uteplats har vi sol från tidiga förmiddagen till sena eftermiddagen på sommaren, men än så länge når inte en enda liten solgnutta dit. Ska bli skönt när man kan sitta där ute igen, och pusta över värmen.  

  



Jag har faktiskt varit lite flitig idag…. igen….    Bäddat och plockat undan, gett hundarna mat, skottat lite snö, avverkat två raska promenader på 1 timma vardera, varit till bibblan och släpat hem 9 böcker som jag hoppas är bra, handlat sånt som jag glömde när jag handlade i onsdags, dammsugit och tvättat golv och plockat lite både här och där… och nu ska jag snart laga middag och utfordra hundarna igen.   

  

Sen ska jag ta ledigt resten av dan.….     


Jag fick förressten regelböckerna som jag beställt från SBK idag. Jag har visserligen läst de nya reglerna på nätet, och till och med skrivit ut nåt från datorn tror jag… men jag vill gärna ha den gamla vanliga traditionella regelboken att bläddra i. Så lite senare när middagen är avklarad och hundarna har fått sin mat, då ska jag nog kika lite i de där regelböckerna tror jag.

Ni vet, jag tillhör ju dom där knäppskallarna som gillar regelböcker och såna liknande saker….  

Hoppas ni får en fin avslutning på veckan!!  

   

   


Ovido - Quiz & Flashcards