Tedsams blogg

Alla inlägg den 27 januari 2012

Av tedsams - 27 januari 2012 09:05

I morse skulle vi upp tidigare än vanligt eftersom Kurt hade en tidig tid hos sjukgymnasten och jag skulle agera chaufför.


Men först skulle ju hundarna rastas och utfordras, så jag satte för ovanlighetens skull mobilen på ringning, och det en timma tidigare än när Salza och jag normalt brukar vakna till. Men när morgonen kom så kunde jag stänga av mobilen redan innan den larmat…    


Salza började nämligen sin morgonritual en timma tidigare idag. Ni vet den där varenda-morgon-ritualen som jag beskrivit i bloggen tidigare… 


Hur sjuttan kunde hon veta att vi skulle starta dagen en timma tidigare just idag????  


   

Men för mig som är morgontrött  , och gärna vill vakna i lugn och ro, så är det ingen idealisk start på dagen att få börja med att skotta undan en massa snö, och sedan pulsa iväg i snön på en hundpromenad och därefter bära iväg snöskyffeln för att skotta framför garaget också.   


Jag gillar verkligen inte vinter och snö.  Livet blir så extra jobbigt då…. förutom snöskottning så måste man snöra på sig kängor och bylta på sig en massa kläder för att gå ut, och när man sedan kommer hem och är trött i benen och helst bara vill slänga sig ner på en stol, då ska hundar göras snöfria och kängor snöras av och våta kläder hängas upp och immiga glasögon putsas…  isch…!    


Tänk vilken lyx att bara behöva stoppa fötterna i ett par skor och så promenera ut, utan alla dessa ytterkläder och all denna snö som bara är i vägen…. härligt. 


Näe, nu ska jg ta ett nytt tag med snöskyffeln tror jag… bäst att ta lite då och då innan det blir alltför mycket… sen ska nog Kurt snart hämtas också.


Jisses, känns som att jag gjort en massa redan, och klockan är bara 9… vad månde bliva av denna dag?? 

  

       


 


 


 


Skapa flashcards