Tedsams blogg

Alla inlägg den 25 januari 2012

Av tedsams - 25 januari 2012 09:56

"Det står nåt konstigt där framme, matte! Bäst du stannar här så ska jag kolla….."    


Så sa liten Salza idag på morgonpromenaden. Vi gick den där rundan vi går nästan varje morgon, och idag tvärnitade Salza och larmade om något konstigt, kanske rent av farligt, en bit framför oss..


Lydig som jag är, så stannade jag, och Salza avancerade sakta framåt. Det är kul att se sånt där, så jag stod stilla och väntade…. hon gick lite åt höger… och lite åt vänster… och hela tiden fixerade hon det där konstiga/farliga där framme.


Hon snirklade sig sakta framåt, allt medan hon fixerade det där "monstret" där framme.  Till slut stod hon på bakbenen, med frambenen halkandes på en stolpe och sniffade ivrigt uppåt, dit hon inte riktigt nådde.


Och gissa…. det där som hon reagerade så starkt på var en sån där skylt som visar två människor som går, ni vet… skylten som markerar gångväg. Den har stått där i evigheters evigheter och Salza har aldrig någon enda gång markerat den, men idag hade någon klottrat på den med gul och röd färg så att det ursprungliga märket inte syntes. Och det reagerade liten Salza på redan på långt avstånd.


Inte konstigt att man ibland tycker att hundarna är lite knäppa, dom är nog oftast otroligt mycket mer observanta än vad vi förstår.

    

   

I morse var det i alla fall bara –12 grader ute så det går åt rätt håll. Och idag ska jag iväg och uträtta en massa ärenden, och jag ska ha sällskap av nån som gillar att gå i affärer så det lär ta sin lilla tid. Själv avskyr jag ju affärer så jag rycker snabbt åt mig mina varor och vill ha det avklarat så fort som möjligt, men vi är ju alla olika…. Och idag lär det som sagt ta tid.  


Och innan jag åker hem så ska jag till bibblan också… och när jag har släpat hem alltihop så är det bara att koppla hundarna och dra iväg ut med dom i kylan också… puuhh…


Äsch, jag skiter i alltihop och stannar hemma tror jag…  känns som att det är en sån dag idag.  Kan beror på att jag sov våldsamt illa i natt kanske… ja skit samma… det blir väl till att släpa sig iväg i alla fall förstår jag.  Har man lovat så har man…. 

   

      


 


Ovido - Quiz & Flashcards