Tedsams blogg

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av tedsams - 19 januari 2012 11:42

Inte en chans att få två platser bredvid varandra på tåget (i djurtillåten vagn alltså), trots att jag inte ska resa förrän i slutet av februari 


Det var dessutom först efter en hel del letande som jag kunde få en plats vid gången, det verkar tyvärr väldigt fullt på de där tågen vi ska åka med. En fönsterplats är ju rena mardrömmen om någon sitter på platsen bredvid, då får liten Salza inte alls plats. Nu får hon väl ligga i gången då, trots alla medpassagerares ilskna blickar och grinigt muttrande. Ni vet, vagnen där man får ha djur med sig är alltid placerad så att alla som ska till bistron måste passera genom den vagnen... himla fiffigt... not.  


Jäkligt synd att jag inte bokade för ett par veckor sedan....   nu blir det nog lite jobbigt kanske. Himla tur att Salza är så cool som hon är....   Men det gick ju bra förra gången vi reste förstås, men då var det väldigt få resande så då kunde vi som hade hundar med oss breda ut oss lite hur som helst. Fast Salza fixar det, hon fixar allt, den tjejen...  

  

    

I morse var allting rent och fint och nymålat vitt när vi gick ut, det hade nog kommit i alla fall drygt 1 dm snö under natten.....

  

  

Och plogbilen jobbade för fullt. Inte illa med såna här fina gångvägar klockan 8 på morgonen när det har snöat hela natten   

  

    

    

Och nu skiner solen dessutom, synd att jag har tvättid mitt på dan idag...  

    

Men igår såg det dystert/dramatiskt ut när vi var ute..... det var väl den annalkande snön om gjorde det kanske. Man kan ju inte tro att det bara är eftermiddag....   

     

     

Hoppas ni har det bra idag också.....  nu är det dags för mig att ila tillbaka till tvättstugan..   

     

  

  

Ovido - Quiz & Flashcards