Tedsams blogg

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av tedsams - 9 januari 2012 16:25

.... jag hade sån huvudvärk som jag har idag.   Sån där som inga piller biter på, ni vet….  så jäkla irriterande.  Fast det är inte så förvånande, men det gör ju inte det hela mindre irriterande förstås.

  

Har i alla fall hållit igång med diverse nyttigheter hela dan hittills i alla fall. Nu är det i stort sett bara vår och hundarnas middag kvar, sedan tänker jag inte göra så mycket mer. Det vore himlans bra om den där huvudvärken försvann till imorgon för då ska jag göra nåt som jag inte alls vill, men måste.    


Jag åtog mig en sak i ett svagt ögonblick, och jag är ju tyvärr sån att jag absolut alltid måste slutföra sånt som jag har åtagit mig. Det finns ju folk som utan några som helst samvetsförebråelser bara skiter i saker och ting som inte är så kul, och jag har många, många gånger önskat att jag kunde vara sån…. men mitt samvete klarar inte av det.    


Så i morgon måste jag offra några timmar och göra det där som jag inte vill…. och sånt brukar ju inte direkt göra såna saker som t.ex huvudvärk mindre.

  

Liten Salza är i alla fall lite försummad och väldigt dåligt aktiverad just nu. Hennes matte orkar liksom inte med och jag förföljs av dåligt samvete varje dag.  Men Salza är ju en snäll vovve så hon nöjer sig med att titta lite bedjande och längtansfullt ibland, men sedan när inget händer så lägger hon sig och sover.  Vilken jäkla tur att hon är som hon är….  


Näe, det drar ihop sig till matlagning nu då…. men inte sjuttan har man nån matlust när man har sån där vidrig huvudvärk inte. Det är ju nästan så att man är illamående istället….  


Jaja, vilken jäkla tur att det alltid finns nåt att beklaga sig över….  

    

     


Ovido - Quiz & Flashcards