Tedsams blogg

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av tedsams - 5 januari 2012 10:14

Vädret är i alla fall omväxlande, nåt annat kan man inte säga. Regnblandad snö ända sedan igår, och trots att det är våldsamt blött det som kommer ner, så har det nog lagt sig nästan bortåt 2 dm snö vid det här laget.


Nedrans blött och tungt att skotta bort är det i alla fall….   


Nu kan vi bara hoppas att det snabbt blir några grader kallare också, annars blir det snart slask av det här, och det vill vi inte ha.

   

   

Men det blev en sån där morgon igen… en blöt promenad där både hundar och jag var genomvåta när vi kom hem. Och dessutom hade Ibsen massor av snöklumpar i pälsen. Salza klarade sig hyfsat bra tack vare den där snaggningen jag gjorde på henne, men Ibsen fick ställas i duschen när vi kom hem.


Tog några bilder ute i mörkret och snöyran.....  ser ni några vita streck här och där så är det snöblasket som faller, den är inte så snabb, min mobilkamera... och fixar inte snöfall nåt vidare heller, men, men... .


 

    

    

Och här har vi det berömda, fruktade monstret vid Sticksjön...      

   

  

Jaja, nåt får man roa sig med i snöeländet, och eftersom jag är för lat för att släpa med min "riktiga" kamera så får det bli som det blir med fotandet....   

   

   

Eventuellt blir det några blixtutryckningar som chaufför idag igen, innan jag ska försöka ta mig till bibblan. Lika bra att vänta med bibblan-besöket lite… kanske, kanske, kanske hinner dom ploga lite inne i stan då.


Nu ska jag i alla fall roa mig en stund med snabeldraken, den fick jag förresten laga med silvertejp häromdagen. Slangen gick sönder, men silvertejp brukar ju fixa det mesta så än så länge funkar den som den ska, hoppas det håller länge, länge. Snabeldrakar är dyrbara saker….

  

Ha en bra dag idag också!!!

   

P.S Niger och tackar för alla "farmor-gratulationer"   men jag känner det väl inte direkt som att jag gjort något för att förtjäna dom...  

     

        


 


Ovido - Quiz & Flashcards