Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Usch så dålig den var :(

Av tedsams - 29 december 2011 09:52

Om nu SVT ska göra svenska deckarserier så kunde dom väl ha hittat nåt bättre än Misterioso. Hur den författaren och den boken kan ha fått såna lovord fattar då inte jag. Jag lånade boken senast jag var på bibblan, men inte ens boken var bra… och då kan ju inte heller en TV-serie grundad på boken bli nåt bra.   


Helt värdelösa rollfigurer och en totalt helknäpp story utan minsta rim och reson. Näe, både boken och TV-serien var verkligen en besvikelse.  Och tyvärr så har dom tydligen gjort fler serier på samma tema från samma författare..… blääähh.   


Jag vill ha tillbaka mina licenspengar….

    

   

I morse när jag kom hem med hundarna så mötte jag grannen som sa att det var stopp i avloppet nånstans i det här huset.  Hon, som bor i änden av huset, fick upp avloppsvatten hos sig. Nu får vi inte spola så länge dom håller på med det där, hoppas dom får ordning på det så att det inte blir en massa krångel av det.  Men nu upptäcker man hur ofta man slaskar med vatten i vanliga fall, nu när man inte får….


Men den där högtryckspolarbilen var här i området nånstans igår också… det är trubbel på flera håll tydligen.

   

  

En gång skaffade jag mig verkligen bekymmer… ja, det har jag gjort otaliga gånger förstås…. men bekymmer med avloppet alltså. Det var när vi bodde i eget hus ute på landet. Vi hade massor av folk hemma, det var morgon, jag hade stekt bacon i stora lass och jag hällde av fettet i slasken. Och det här var mitt i vintern….


Inte så svårt att gissa vad som hände nere i marken i avloppet då inte… fettet stelnade av kylan, och det blev tvärstopp i avloppet. Min dåvarande man var inte jätteglad över att behöva gräva i avloppet och hitta den där fettklumpen som frusit till en stor hård boll, men han var en händig kille så han fixade det med hjälp av diverse trevliga svordomar.


Nu för tiden spolar jag alltid varmt vatten när/om jag häller av fett i slasken….. nån enstaka gång har faktiskt även jag lyckats lära mig av mina misstag.    

    

  

Idag ska jag till tvättstugan igen. Nu är ju Kurt hemma så nu slipper jag förhoppningsvis springa benen av mig för att förhindra att Ibsen håller serenad. Det är jäkligt jobbigt att veta att man inte kan lämna hundarna ensamma hemma en enda liten stund.    


   

Hoppas i alla fall att det är en bra torsdag för er idag….  

    

    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards