Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Nu ska jag tråka ut er igen….

Av tedsams - 25 november 2011 11:06

Satt och letade efter ett dokument på SBK:s sida, men fann det förstås inte…  men ramlade till slut in på SBK Tävling och kikade runt där lite.

  

Och så kom jag på att jag skulle visa på hur en deltagarlista till Rallylydnad kan se ut… rasmässigt alltså.  Listan är väl innan lottning skett antar jag…. och där finns förstår flera anmälningar av samma ras, men jag orkade inte fixa till det.


Det är i alla fall tydligt att det är en sport för ALLA raser….    


Tysk spets, mittelspitz

Västgötaspets

Fransk bulldogg

Perro de agua espanol

Collie, korthårig

Leonberger

Welsh springer spaniel

Collie, långhårig

Flatcoated retriever

Portugisisk vattenhund

Rottweiler

Borderterrier

Lagotto romagnolo

Australian shepherd

Irish softcoated wheaten terrier

Perro de agua espanol

Schapendoes

Bearded collie

Golden retriever

Rottweiler

Welsh springer spaniel

Dvärgpinscher

Engelsk springer spaniel

Berner sennenhund

Vit herdehund

Bearded collie

Pudel mellan

Västgötaspets

Bearded collie

Shetland sheepdog

Berner sennenhund

Nova scotia duck tolling retriever

Berner sennenhund

Airedaleterrier

Isländsk fårhund

Labrador retriever

Bichon havanais

Golden retriever

Parson russell terrier

Finsk lapphund

Golden retriever

Dvärgpinscher

Malinois

Golden retriever

Dvärgpinscher

Whippet

Cavalier king charles spaniel

Pomeranian

Bichon havanais

   

Jaja, det var en (lång) parentes… men det är sjuttan också att det är så himla svårt att hitta det man söker på SBK:s webbplats. Där finns förstås mängder av info, men som sagt…. det är jäkligt svårt att hitta rätt.   

   

Jag har i alla fall roat mig vid datorn en stund nu.  Har varit in på bibblans hemsida och reserverat en massa böcker också.    Nya böcker av författare som jag gillar… det är värt en slant att få veta när dom finns att låna, det är så jäkla irriterande att gå där och leta efter dom och aldrig hitta dom. Nu ringer dom när böckerna finns att hämta… 

   

Nu har jag en grej till att fixa inför morgondagen, sedan ska jag överge datorn till förmån för annat som pockar på min uppmärksamhet.  Men det är en grå dag idag, en sån där som med all säkerhet egentligen enbart är till för att man ska läsa en bra bok.    

   

Hoppas ni har en trevlig fredag….    

   

   


 


 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards