Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

We have a serial-killer in the house….

Av tedsams - 30 oktober 2011 09:33

Han/hon slår till vid de mest oväntade tillfällen. Plötsligt hittar vi ett svårt misshandlat lik liggande på golvet nånstans, och ingen vill kännas vid att han/hon är gärningsmannen.   

   

Ibland fattas det rent av en hel kroppsdel på liket, oftast ett ben, och det hittar vi aldrig…

    

 

        

Men ibland verkar det som att han/hon har varit vansinnigt arg och slagit ihjäl offret genom att helt enkelt krossa skallen på den stackarn   …..  ruskiga saker det där.

  

Kolla här..  hjärnstubstans överallt....    

     

   

        

Jag har ännu inte hittat nåt mönster i det hela, ett mönster som kan hjälpa mig att lista ut vem som är gärningsmannen alltså. Får kanske anlita en profiler….     

        

Men jag har två misstänkta….  Man ska ju inte döma hunden efter håren, men mina misstankar går åt ett bestämt håll.     

  

Just det där offret som är klätt i rött och vitt var högt älskat, och därför tror jag att jag kan utesluta den ena misstänka, men man vet ju aldrig. Det finns ju ulvar i fårakläder sägs det….     

   

Jakten går i alla fall vidare.... förr eller senare gör gärningsmannen/kvinnan ett misstag och blir avslöjad. 

       

     

      


 


 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

30 oktober 2011 18:40

Det kan väl inte vara lilla hjärtat heller. Hon skulle alllllldrig göra sånt.

http://www.kvistagrans.com

tedsams

4 november 2011 13:33

nej, absolut inte ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards