Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

När det väl börjar så fortsätter det…..

Av tedsams - 30 oktober 2011 07:47

I morse fick jag det glada beskedet att jag ärvt en massa pengar också. Först vann jag massor av pengar på lotteri, och så nu ett arv. Inte så illa…..    


Jag klickar ju förstås inte på de där länkarna som finns i mailen, men jag är lite nyfiken på hur man förväntas gå vidare med det där.    

    

Egentligen skulle jag göra det för på mitt konto finns ju aldrig några pengar så det kanske vore värt att prova.  

    

          

I alla fall så har inte Ibsen fattat det där med sommar- och vintertid. Så när klockan bara var sex traskade vi iväg på morgonpromenad. Under en timmas rask promenad såg vi inte en enda människa, det bor förståndigt folk här i området.    Jag såg tre bilar på lite avstånd, men det var när vi passerade sjukhuset och där är det ju alltid lite liv och rörelse, även klockan sex en söndagsmorgon.

     

Men vet ni att jag tycker det är lite trösterikt (ett gammalmodigt ord) att se ett sjukhus på natten. Nu var det ju inte direkt natt, men det var mörkt ute och det lyste förstås i massor av fönster på sjukhuset.


Och vetskapen om att där inne finns det folk vakna, och förhoppningsvis pigga och alerta, som kan hjälpa den som behöver… även om det är mitt i natten… den vetskapen tycker jag ger en känsla av trygghet.   

    

Ni kanske har haft turen att slippa akuta besök på sjukhuset, men jag har vid två tillfällen i mitt vuxna liv tvingats till akutvård, och det är en ganska så skön känsla när man blir omhändertagen och förstår att sånt här är dom vana vid på det där stället. Själv är man ju lite rädd och bekymrad och mår dåligt, men bara känslan av att personalen har sett många, med samma krämpor som jag, är lugnande.

    

Ja, trots all kritik som, ofta med fog, ges till sjukvården så har vi det bra förspänt här i landet i alla fall.  

     

    

Idag tror jag att jag ska klippa Salza. Ibsen tog jag ju häromdagen men mina händer orkar inte med två hundar på samma dag. Men nu är det ett gränsfall om jag ska kunna stå ute eller ej.… jag frös om både händer och fötter när jag klippte Ibsen.     

    

Och det kan tyckas att det ska gå fort och lätt att klippa en riesen. Bara köra med klippmaskinen mothårs över kroppen… och sen är det färdigt. Men så är det inte… inte i min värld i alla fall.  Jag har ju tyvärr den där belastningen att jag vill att det jag gör ska göras ordentligt….     

     

Det är tassar som ska klippas, och det är öron som ska fixas till, och det är en svans som ska klippas som vi har dragkamp om, Ibsen och jag. Han vinner oftast, därför tar det lite tid…. Och det är ben där pälsen inte ska skalas av helt, men i alla fall lite… och så är det huvudet som ska se snyggt ut också, med både ögonbryn och skägg.

    

Han blir himla fin när det är färdigt, men tid tar det helt klart, och ont i händerna får jag. 

   

Men vi får se om det blir Salzas (o-)tur idag….  När hon ser att jag tar fram klippmaskinen så försöker hon göra sig osynlig….   hon blev nog mäkta förvånad häromdagen när hon slapp undan.   

      

    

Men först ska jag i alla fall käka frukost, det känns alldeles tomt i magen nu, och så hinner det bli något lite varmare ute under tiden kanske.


Ha en riktigt skön söndag idag…..    

  



 
 
Kennelmamman

Kennelmamman

30 oktober 2011 09:10

Usch ja för vintertiden. Uppe före tuppen var även mina hundar vilket inte uppskattades av matten i huset. Fast det där med promenad kanske vore ngt man skulle ta tag i NU. Jag vet i alla fall några som skulle bli glada. Ha en bra fortsättning på söndagen och du Salza om hon är dum rym hit. Jag lovar att inte ta fram klippmaskinen. Fingers crossed. :-)

http://www.kvistagrans.com

tedsams

30 oktober 2011 09:33

JA...jag kommer!! Fast.. du rycker väl bort pälsen istället förstås, det gör ju ont det :( Nej, jag stannar här... vi håller på och tränar en massa roligheter, matte och jag... och då får man godis :))

Puss från Salza

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards