Tedsams blogg

Alla inlägg den 17 september 2011

Av tedsams - 17 september 2011 09:07

Mardröm nr 1: Att Salza beter sig som sist vi var på samma klubb för att tävla, d.v.s går i total-strejk.    

     

Mardröm nr 2: Den värsta…. den där som alltid förföljer mig, och som är det enda som jag egentligen är nervös för när vi ska tävla. Att lilla Salza väljer att kissa på planen.    

    

Hon kan nämligen göra det… hon är sån där att hon bara böjer på benen och kissar, oavsett vart  hon är… om det tränger på.  Hon kan mycket väl göra det under fritt följ… eller i rasande fart på väg till rutan… eller med en apport i munnen…. nåt annat sånt idiotiskt.  Hon tvärnitar, kissar, och fortsätter sedan med det hon höll på med.    

     

När det tränger på, och det gör det ofta för Salza, så kissar man… oavsett vad man gör eller vart man är… det är Salzas lilla devis det.  Och det gör hennes matte nedrans nervös….     


Visserligen händer det väl inget värre än att vi blir diskade förstås, men det är ändå retligt. I all synnerhet om andra hundar sedan blir störda av henne kissfläck.

     

Hon kissar ofta, Salza…. har alltid gjort det. Och jag tror att hon faktiskt är kissnödig när hon gör det. Det verkar inte vara nån markeringsgrej….   

    

Nu vet jag ju ganska så bra när hon behöver kissa, men det hjälper inte alltid. Efter gruppmomenten t.ex då måste hon kissa. Och har vi då startnummer 1 så blir det bråttom med kisseriet…. 

     

Men det hela är väl mest en mental grej för min del förstås. Jag har fått hennes kissande på hjärnan….  i alla fall när vi ska tävla.

     

Men gissa om jag håller henne strikt vid sidan mellan momenten… här är det kommandot Fot som gäller ovillkorligt från det vi går in på planen tills vi är utanför igen.


Fast blir hon kissnödig så hjälper inte det, då kissar hon ju ändå….    

     

Ja, nu har jag avslöjat min värsta mara i tävlingssammanhang för er... nu får ni avslöja era också... om ni nu har några     Fast det har ni nog, det tror jag alla har....  nån liten mara finns det nog hos alla...   

       


Ovido - Quiz & Flashcards