Tedsams blogg

Alla inlägg den 12 september 2011

Av tedsams - 12 september 2011 19:10

Ni har väl kanske också läst en massa romantiska berättelser där man beskriver ljuva dofter av lavendel i olika sammanhang.  Jag har nog aldrig haft helt klart för mig hur lavendel doftar tror jag… men nu vet jag.    

    

I somras köpte jag en lavendel att plantera i en kruka utomhus. Den såg ganska så rolig ut, och så tänkte jag att det kan ju vara trevligt med en blomma som doftar gott också.  Och den har blommat fint hela sommaren, men inte sjuttan doftar den gott inte.

   

Nu har jag slängt alla sommarblommor, men just den krukan där lavendeln… tillsammans med några isbegonior… finns, den blommar fortfarande jättefint. Den står på den sidan där det inte varit gassande sol, och där trivs den tydligen.

  

     

Men… som sagt… doftar gör lavendeln, men inte speciellt gott.

   

   

Idag har det varit fullt upp hela dan… visa dar blir såna vilket man vill eller inte. Hundarna har i alla fall varit ganska så nöjda för jag har bland annat bakat Rudi-kex, och såna gillar dom. Dom fick smaka lite på degen, och sen fick som provsmaka när kexen kvar färdiga, och som sagt… dom gillar såna kex.   

   

  

Promenader blev det istället lite dåligt med idag, men husse bjöd på en cykeltur även mitt på dan idag så det går nog ingen direkt nöd på doggsen.  Men imorgon måste jag träna lite…… med Salza alltså. Det känns som att jag på något vis måste få lite ordning på den där vittringsapporteringen.    

    

    

Men i morgon är en annan dag… resten av den här dagen ska jag göra ingenting… vilket innebär att jag ska läsa ut min bok.  Och det i sin tur innebär att jag snart måste till bibblan igen….  inte så kul. Jag vill gärna läsa, men jag vill inte behöva leta efter böcker som är bra. Förra omgången böcker var bara sisådär…. det är svårt att hitta nåt som är bra tycker jag.   

    

Ovido - Quiz & Flashcards