Tedsams blogg

Alla inlägg den 2 september 2011

Av tedsams - 2 september 2011 12:20

"Jag vill bara tala om att om du hittar nåt fel på den, så lägger jag mig ner här och dör!" sa jag när jag lämnade över bilen till killen på bilprovningen i morse. Han tittade lite konstigt på mig får jag väl erkänna….      


Men efter att ha lagt ner en förmögenhet på min Fabian, så ville jag verkligen inte att det skulle hittas några fler fel på den stackars bilen. Och inte vet jag om det var mitt hot om att han skulle få en död gammal kärring att ta vara på, eller om bilen verkligen var felfri… han släppte i alla fall igenom Fabian utan nån anmärkning. … så himla skönt.   

   

    

Salza var med som sällskapshund, och vi var alldeles ensamma i den där stora hallen… ingen mer bil än vår där.

   

     

Salza brukar få följa med som stöd när det är dags för besiktning, och hon brukar aldrig bry sig om allt det där som rör sig och som låter där inne i den där hallen.

   

 

Men idag var vi som sagt ensamma där, och då fick hon syn på de där stora speglarna som finns på portarna.  Först ställde hon sig och viftande inbjudande på svansen, sen blev hon lite osäker och började morra… och när vi gick fram mot spegeln så växlade hon mellan förväntansfullt viftande svans, och osäkra morrningar. När vi sen kom fram till spegeln så hoppade hon upp mot den med vilt viftande svans och bar sig åt som att hon verkligen träffade en kär gammal kompis…. hon är knäpp ibland, den där Salza.    


Idag har jag varit i kontakt med Bredbandsbolaget om vår ip-telefoni. Nån på det där företaget tycker nog att vi pratar för länge i telefonen här i huset, för dom har lagt in en spärr av nåt slag. Pratar vi längre än en halvtimme så dör telefonen…. och sen förblir den stendöd ett bra tag.    


Tids-censur… det hör man inte talas om så ofta….     


Skämt åsido… han på kundtjänst trodde nog som jag… det är vår telefon som är knäpp.  Eller också inte….  man kan ju bara veta det genom att byta telefon, och det finns förstås massor av folk som har en telefon att låna ut. En hyfsat ny som fixar ip-telefoni… 


Nej… så är det ju förstås inte. Blir till att köpa en ny.. och prova… och funkar det inte då heller så har vi två telefoner som slutar fungera om vi pratar längre än 30 minuter… kul, kul.    


Det är ju lite pinsamt om man pratar med nån som tror att man slänger på luren i örat på dom helt plötsligt. Och eftersom telefonen inte funkar sedan på en lång stund så får man ringa upp på mobilen och förklara.. krångligt och mega-irriterande.    


Så nu ska jag åka till stora köpcentrat när det blir dags för hundprommisen. Vi handlar först och tar promenaden sedan. Solen skiner och det är rejält varmt i solen. Men i skuggan är det höst och kyligt…. vilket jag ju egentligen tycker om.  Det är bara lite svårt med kläder när det skiljer så mycket i temperatur mellan sol och skugga.


Och så fann jag nåt att klaga på i dag också…. vilken tur.    

   

  

Hoppas att ni alla har en trevlig, rolig och skön helg framför er….    

    



Ovido - Quiz & Flashcards