Tedsams blogg

Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av tedsams - 12 augusti 2011 11:19

… doggsen och jag. Det ska ju bli dåligt väder i helgen och idag är det strålande solsken och inte så jättevarmt… precis som gjort för en långis i skogen.


Men det blir ingen gå-så-fort-som-möjligt-promenad. Jag gillar att gå och njuta när jag är ute i naturen. Kika lite här och lite där, och undersöka nån stig som jag inte vet riktigt vart den går… och då kan man ju ibland få vända och gå tillbaka igen. Men stressa kan man göra i andra sammanhang, skogspromenader ska vara mumma för själen.    


Jag håller ju på att bygga upp ett lager av promenader i min Runkeeper. Kul att se exakt hur långa dom är, och ännu roligare att sitta och kika på kartan sen och kunna konstatera att… jaha, vi var nästan där…. eller där….   det måste vi kolla nästa gång vi tar den där rundan.


Men GPS:en tar svårt på mobilbatteriet. Fast de timmar jag är ute räcker det ju gott och väl till för, jag får nog gå bra mycket längre om det ska ladda ur helt. Men det är tur att den laddar fullt så snabbt igen sedan. 


Enda nackdelen med att kliva ut i skogen här hemifrån är att allting går uppför då. Vart jag än ska gå så måste jag gå uppför ganska så länge, och det är jobbigt i början av promenaden.  Det är lättare att gå uppför när man gått upp sig lite och fått upp ångan ordentligt, men bor man i en grop så gör man….  


Och så måste jag släpa med mig en liten flaska vatten också. Dels för min skull, men också för Salzas skull. Ibsen dricker vilket skitvatten som helst han, om man inte hindrar honom, men Salza är.. som väl är… sparsmakad när det gäller sånt. Hon dricker bara om vattnet är rent och fint, så jag får ta med lite åt henne för säkerhets skull.   


Ha en fin fredag… och en ännu bättre helg!!    

   



Ovido - Quiz & Flashcards