Tedsams blogg

Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av tedsams - 4 augusti 2011 13:27

Harlan Coben, Danielle Steel, Lars Kepler, James Patterson, Joseph Finder, Charles Frazier, Peter Abrahams, Cody Mcfadyen, Jeffrey Archer, Don Winslow.. och en del av dom är dubblerade.


Ja, dagens låneböcker alltså…  Fast när jag ser det uppradat så här, så inser jag att kompotten inte är så himla blandad. Idag var det tydligen en rysardag…


Men jag är så himla ostrukturerad när jag ska låna böcker. Slänger ett getöga här och ett getöga där och hoppas att blicken ska falla på nåt som jag gillar.. och oftast så lyckas det faktiskt hyfsat bra.


Fast idag blev det enbart gamla kändisar ser jag….    



Men jag har en favoritförfattare inom deckarförfattarna. Lee Child som har skrivit böckerna om Jack Reacher… dom böckerna gillar jag, dom är bra!  Men jag har läst allihop (och läste dem i "rätt ordning" också, och det var smart), och blev så glad när jag sedan hittade den senast utkomna.   


Äntligen, en ny bok om Reacher…!    och så var den bara såååå dålig. I alla fall jämfört med de tidigare.  Men så blir det kanske… inspirationen kan väl inte räcka till hur många böcker som helst om samma gubbe kanske.

  

   

Idag har jag i alla fall klarat upp det där strulet med bekantingens hemsida. Eller… halvvägs i alla fall. H*n ska ha ett nytt domän namn också, men det är beställt nu. Hoppas dom fixar till det där snabbt så jag blir av med eländet.


Fast så ska jag egentligen inte säga. Jag får sida upp och sida ner med handskrivna uppdateringar från personen i fråga, och det funkar kanonbra. Mycket exakt och utförligt skrivet och så massor av bilder som ska scannas in.


Ibland önskar jag att jag också hade nån som jag bara kunde sätta i arbete på det där viset. Enbart stå för tänkandet själv och så gör nån annan själva jobbet…    


Men jag får nog ett litet problem tror jag.  Personen i fråga vill också ha utskrifter av alla bilder som läggs ut på hemsidan, och min skrivare är inte längre vad den en gång var.   


Den är gammal nu, och den har jobbat mycket under åren som har gått… den har all rätt i världen att vara sliten. Men nya skrivare är ju inte precis gratis.. fast å andra sidan så är ju färgpatronerna så dyra att det nästan lönar sig att köpa en ny skrivare när dom tar slut.  


Men min skrivare är lite bra där också… den skriver ut fina bilder trots att den inte är nån fotoskrivare, och färgpatronerna räcker länge. Men skrivaren var dyr en gång i tiden också…. nästa måste bli betydligt billigare.


Jaja, den dagen den sorgen, just nu har jag fullt tillräckligt med dagens bekymmer. Det gäller att med allra största försiktighet ta en sak i taget om jag inte ska bli ett snyftande kolli som spärras in på nån anstalt där dom sedan slänger bort nycklarna.    

  

   

Idag verkar det i alla fall inte bli nån åska här, så idag vågar vi oss nog iväg på en normal promenad, doggsen och jag.  Hoppas jag i alla fall….


Känner egentligen för en skogspromenad, men det blir det nog trots allt inte. .. inte idag.  Idag kör vi på de där tråkiga gångvägarna…


Salza får nog lite motion trots det , för hon gör ideligen ordentliga avstickare in i buskagen och får springa ikapp oss sedan. Ibsen däremot, han travar bara gångvägen framåt han… han går inte mycket längre än vad jag gör när vi går på gångvägarna.

   

Hoppas ni har det bra....och att ni har en bra bok att läsa!  

     



  


Ovido - Quiz & Flashcards