Tedsams blogg

Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av tedsams - 3 augusti 2011 18:44

Det var längesedan jag sysslade med andras hemsidor nu, men idag var det dags igen. En nygammal sida som skulle fått liv igen… men med nytt konto och nya inloggningsuppgifter… som inte funkar.


Nedrans så trött jag blir på sånt…    


Det är ju inga problem att lägga upp en ny hemsida… egentligen… men om inloggningsuppgifterna inte funkar, då blir det svårt.  Och det besvärligaste är egentligen att ägaren till hemsidan är helt ovetande om allt som har med datorer och hemsidor att göra, vederbörande har inte ens en dator själv.


Jag måste nog be att jag själv får kontakta webbhotellet….  isch… jag är trött på datorer och allt som hör ihop med dom.


Jag är trött på min blogg också, jag tror förresten inte att det finns så många som läser bloggar längre.    


Fast min blogg är ju lite av en dagbok nu för tiden, och såna ska ju inte vara offentliga egentligen. Eller ska och ska… brukar inte vara….  kanske jag ska säga.


Men jag skriver ju mest bara för att det är lite avkoppling att sitta här och knattra. Men om jag knattrar för mig själv, i en privat dagbok, då blir det ju lika mycket avkoppling det.    


Och då kan jag skriva precis vad jag vill utan att behöva tänka på att folk läser och tolkar saker och ting på fel sätt, och så kan jag skriva om all skit som ideligen händer också,  och behöver inte tänka på att inte lämna ut alltför privata saker.


Tål att tänka på…..    


Men först och främst måste jag få upp den där hemsidan. Men det ska jag ta tag i imorgon, idag har jag ingen lust att strula mer med det.

  

  

Vi fick faktiskt en regnskur här förut, och ett hyfsat rejält åskväder. Den här gången drog jag ur modemet….  Men åskvädret kom förstås precis när jag hade kommit igång med den där hemsidan… lite typiskt.


Doggsen är lite avslagna idag. Dom har nog lite sviter efter gårdagen tror jag… i alla fall Ibsen… han har varit ovanligt stillsam.  Och det är bra det… jag har varit flitig hela dan idag, så promenaden idag var inte planerad att bli så lång.  Och när vi hunnit en liten bit av den tänkta sträckan så började det mullra, så vi vände hemåt igen och hann precis innan regnet kom.    


  

Men dessförinnan hade jag invigt den nya klippmaskinen…. på Ibsen.  Så nu är han nyklippt, hela han den här gången.  Och så har jag kammat Salza ordentligt, hon hade massor av frögrejs som gömde sig i pälsen, det blev väl så igår när hon gick spåret kan jag tro.


Men nu ska jag göra inget alls resten av dagen. Min axlar gillar inte att klippa Ibsen, så dom värker rejält nu, blir bra att göra inget då. Och jag kan inte ens anstränga dom med att hålla en bok för jag har inget att läsa. Skulle varit till bibblan idag, men jag hade inte tillgång till nån bil, så då blev det inte av.   


Men det finns säkert massor av bra TV-program att kika på... eller vad tror ni???  

    


Ovido - Quiz & Flashcards