Tedsams blogg

Alla inlägg den 20 juli 2011

Av tedsams - 20 juli 2011 17:33

När vi drog iväg ut på vår promenad så misstänkte jag att vi skulle bli genomblöta, men så blev det inte. Varmt som sjuttan var det, men åskmolnen drog iväg inåt landet utan att avreagera sig över oss.


Det har ibland sina fördelar med att bo nära kusten.....   

  

Men jag blir ofta överraskad av all grönska som finns här när jag går promenad här alldeles i närområdet. Inte kan man tro att vi bor mitt i etta v stans största bostadsområden. När man väl traskat iväg en bit och kommit ifrån asfalts-gångvägarna, då är det grönt överallt och man knappt ens anar alla hus som man vet finns inne bland alla grönsakerna.

   

  

  

   

     Som ni ser så har Ibsen sitt eget lilla sätt att njuta av grönsakerna   

   

Och häromdagen så upptäckte jag en sak som jag missat helt och hållet förut. På ett ställe där jag tidigare passerat säkert 100 ggr hittade jag den här söta statyn.


 

Inte vet jag vad den "betyder", och inte vet jag vem som gjort den heller, områdets flitiga klottrare hade klottrat över namnet som fanns på baksidan av statyn. Men visst är den väl söt...?  Både barn och hund finns ju med....  och det finns det mängder av här i omårdet, både sorterna.    

    

   

Och vet ni, nyss ringde det (kul med en telefon som funkar!), och när jag svarade så var där en tjej som för flera år sedan gick en allmänlydnadskurs hos mig. Nu har hon ytterligare en hund, en valp, och hon ville gå kurs hos mig igen.


Sånt blir man ju lite glad för, att folk vill komma tillbaka och gå fler kurser.  

    


  

  

   


    


   

  

  


Av tedsams - 20 juli 2011 10:28

Ja, så kan det bli ibland när livet jäklas....  och i all synnerhet när jag använder bloggen som ett ställe att avreagera mig när saker och ting håller på att rinna över.     


Det hjälper lite att skriva ner saker och ting... alternativet är kanske att gå ut och ställa sig och sparka på ett träd eller nåt.... men då är det enklare med datorn och bloggen.


Håller just nu på och förbereder mig inför denna veckas goda gärning. Nu med lånad bil då...  Fast det kräver i ärlighetens namn inte så värst många förberedelser, mest bara en tid att passa.

  

Fast idag skulle jag egentligen vilja gå till skogs med hundarna, men det hinner jag inte. Om man får tro väderrapporterna så är det ju sista dagen med uppehållsväder på ett tag nu. Det ska bli dåligt väder ända in i nästa vecka nån gång tror jag... lite tråkigt med ännu mer regn.

  

Men nu kan jag ju roa mig med datorn om det blir skitväder i alla fall. Har lite grejs jag ska fixa med där... i datorn alltså.  Och så har jag sedan ett bra tag tillbaka en kurs i ett dataprogram liggande... den borde jag ta tag i, men för att det ska bli bra så måste jag vara lite engagerad, och det kan ingen anklaga mig för att vara just nu.     


Näe, nu är det dags att dra iväg....  Ha en bra dag allihop!!

  

  


     

Ovido - Quiz & Flashcards