Tedsams blogg

Alla inlägg den 19 juli 2011

Av tedsams - 19 juli 2011 17:51

Jag skulle aldrig klara av att leva upp till de krav som tydligen finns idag. Satt på uteplatsen förut och lyssnade på några av områdets barn. De var samlade med sina cyklar hos granntösen, och där satt dom på marken och jämförde sina mobiler.


Och jag kunde som sagt inte undgå att höra vad dom pratade om. Och jag kunde inte heller undgå att höra när dom jämförde sina mobiler.  Och nu pratar jag alltså om barn under 10 år….. och tre av dom hade Iphone 4,  och dom andra hade inte heller vilken skit som helst.  Och de kunde ta mig sjuttan alla finesser på dom också…. imponerande.   


Vilken tur dom har, som tydligen har föräldrar som badar i pengar. …


  

Och när jag ändå är inne på den biten. I torsdags låg det en kanonfin barncykel mitt på gångvägen en bit härifrån. På fredagen hade nån ställt upp den vid sidan av gångvägen, på lördagen stod den kvar på samma ställe, på söndagen hade den ramlat omkull i det höga gräset, och igår och idag ligger den kvar där.  Bara en tidsfråga tills nån förstör den…


När min son var liten och hade ställt/slängt sin cykel nånstans och sedan glömt den, då letade vi tills vi fann den. Och inte en enda kväll gick utan att jag kollade att hans grejor var med hem. Men jag badade förstås inte i pengar heller….


Men det är inte konstigt att det finns ungar som sätter noll värde på både sina och andras grejor.

  

       

Idag har jag hämtat ett nytt modem… äntligen.  Jag har ju gjort mig hörd ändå, via mobilen, men det är ändå lite pirrigt att ha två datorer och en telefon som inte funkar. Man vet ju inte om det enbart är modemet som gått sönder när det gäller åsknedslag.


Men nu funkar allting igen… i alla fall på den fronten. Min stackars bil vågar jag inte ens tänka på, då får jag ett hysteriskt sammanbrott…  eller en infarkt eller nåt. 


Jag undrar ibland hur högt blodtryck jag har när jag går här och grubblar över min bil… jag käkar ju redan piller mot för högt blodtryck, men jag undrar hur långt sån medicin räcker när man är stressad och har konstant ont i magen av oro.


Men det är väl märkligt att all skit kommer samtidigt.  Trasig bil, trasigt modem, trasigt knä, trasig Salzamage och nu senast en borttappad nyckelknippa….  Det är väl ändå lagen om alltings allmänna jävlighet det, eller???


Jaja, livet är kul…..     

  

   

Jag var i alla fall på bibblan idag. Och släpade hem en stor kasse med böcker, hoppas att i alla fall nån av dom är bra.  Jag sover dåligt på nätterna och då är det bra att ha nåt att läsa, gärna nåt blodigt och våldsamt… 


Jag har ju en stor vakthund i sängen, och en ännu större under skrivbordet, så jag behöver inte vara mörkrädd. Fast klockan fem i morse när jag vaknade, då fanns det ingen hund alls hos mig. Både Ibsen och Salza sov i ett annat  rum då. Och det är nog den allra första och enda natten på fem år som Salza inte sovit hos mig tror jag… 

   

  

Salzas mage håller sig i alla fall hyfsat i skinnet. Fast hon är inte helt kurant… nåt konstigt är det. Fast när vi är ute så är hon piggelin, och hon får sina små stollryck här hemma också… men just nu ligger hon bredvid mig och stinker som den värsta stinkbomb, nåt är som sagt på tok med hennes lilla mage.


Men vi ska ta en liten promenad strax,  hon och jag.  Det kanske lättar lite på trycket då….    




Ovido - Quiz & Flashcards