Tedsams blogg

Alla inlägg den 16 juli 2011

Av tedsams - 16 juli 2011 11:07

Igår la bredbandet av igen. Inte bara här hos oss utan det är den nyss utbytta switchen som strejkar. Tvivlar väl på att den byts innan helgen är över. 


Men i några timmar hade vi i alla fall tillgång till Internet. Ganska så kul att se vad familjens medlemmar slängde sig över när det efter 4 dagars uppehåll äntligen gick att surfa…    


  


Salza mår i alla fall bättre idag tror jag. Hon åt i alla fall frukost, och än så länge har den inte kommit upp.  Och hon tiggde som vanligt när jag åt frukost. Igår gick hon och gömde sig under bordet så snart det var nåt ätbart på gång.


Men jag undrar vad det är för knepig lag som säger att hundar måste rusa iväg och hitta en matta att spy på? Undrar om jag någon gång i mitt liv varit med om att någon hund spytt på bara golvet…


  


Hade förresten tänkt åka till bibblan och låna lite nya böcker när jag hämtat bilen på verkstan, men så blev det ju inte. Hela stora högen med böcker som jag lånade sist är redan utläst. Men gissa… i bokhyllan här hemma hittade jag två pocketböcker som jag inte läst, vilket fynd!  Jag ska nog rota runt lite till där, jag kanske hittar fler såna skatter.   


  


Idag när jag går ut med doggsen ska jag ta med mig kaffeburkarna. Ja, de där som jag använde när Salza tränade kaffesök. Det var jättelängesedan vi gjorde nåt sånt, och nu har jag kommit på ett bra ställe utomhus där vi kan träna.  Det ska bli kul att se vad hon kommer ihåg av det där.   




Nu känns det nämligen lite så där som att det gäller att hålla igång med tusen olika saker.  Kopplar jag av och gör ingenting, så deppar jag ihop för då grubblar jag bara över min trasiga bil som så småningom ska lösas ut med en förmögenhet från verkstan.


Och då är det bra med böcker också.  Man kan inte tänka på annat när man läser, då fattar man inget alls av boken.




Igår när vi var på hemväg från promenaden lyckades vi i alla fall helt oavsiktligt roa en människa. På slutet av promenaden passerade vi det lilla centrumet och affären som ligger där. Precis när vi gick förbi affären så kom det ut en människa därifrån och föll in bakom oss där vi gick.


Och rätt som det var så hörde jag hur hon började fnissa där bakom ryggen på mig….    


Hundarna gick lösa framför mig, och det kändes lite knepigt att det gick nån 10 meter bakom mig och fnissade. Så till slut vände jag mig om och tittade på henne.


Ja, sa hon då, jag går här och skrattar för mig själv för det ser så roligt ut att hundarna vet exakt vilken väg de ska gå. Det finns ju många ställen där man kan svänga åt olika håll här, men de går hela tiden målmedvetet åt det som tydligen är rätt håll.


Och så är det ju…. De vet exakt vilka vägar jag brukar gå, och när vi dessutom är på hemväg från en lång promenad då väljer de spontant den genaste vägen hemåt.


Sånt där tänker då inte jag på i vanliga fall, jag är ju van vid det. Men det var lite kul när hon påpekade det för då tittade jag med "nya" ögon på hundarna där de traskade på framför mig. Och det såg ganska så kul ut…    



I går när vi var ute så småstänkte det på oss till och från nästan hela tiden. Idag ser det ut som att det kan bli mer ihållande regn, det är inte så kul. Jag har inga ordentliga regnkläder….


Har alltid valt bort det när det gäller att prioritera inköp, men ibland önskar jag att jag hade ett sånt där bra och fint regnställ. Fast… dom som har det säger att inte ens dom regnställen står emot regnet så där bra som reklamen säger. Och ska man ändå bli våt så…   


Jaja… tur att jag har de där två bokfynden att ägna mig åt idag i alla fall.


Hoppas solen skiner hos er, och att ni har en bra dag!!   

  

P.S Tack till er som hör av er!!   Jag kan inte återgälda det just nu, men jag hör av mig lite mer sen när jag har bredbandet att surfa på. Telefonen är ju en nödlösning bara...  

  



   


Skapa flashcards