Tedsams blogg

Alla inlägg den 15 juli 2011

Av tedsams - 15 juli 2011 19:38

Livet blir inte så ofta som man tänker sig, det borde jag om någon veta vid det här laget, men tänk att man så lätt glömmer bort det. I helgen skulle vi ha lite kul, Salza och jag, och vi planerade en utflykt norröver, men utan bil blir det svårt att genomföra.


Och den där utflykten kan vi väl leva utan, värre är det med min trasiga Fabian. Åkte till verkstan för att få bromsarna fixade, betalar en förmögenhet och hämtar ut bilen med fixade bromsar, men 20 meter utanför verkstadsdörren rasar motorn ihop och stackars Fabian nästan dör.  Nu står han där i verkstan i sin ensamhet och väntar på att deras semester ska ta slut så att han kan få bli frisk igen.


Och medan dom har semesterstängt måste jag klura ut vilken av stadens banker jag ska råna, så att jag har råd att hämta ut bilen när den sedan är klar.  Jag har tre veckor på mig så jag hinner smida en vattentät plan hoppas jag.. 


Men så jäkla jobbigt det är att aldrig ha tillräckligt med pengar….

  

  

Hade jag anat att Fabian skulle få ett sammanbrott just nu så hade jag ju inte köpt min nya telefon förstås. Då hade jag väl fått chansa på att den gamla höll ihop ett tag till, men jag kan ju tyvärr inte se in i framtiden.


Eller det kanske är tur att man inte kan det….


Och inte nog med sjuka bilar… Salza vaknade i morse och var inte bra.  Hon ratade frukosten, och då är det ingen tvekan om att hon inte är bra.  Sen har vi varit ute på en lång promenad, och då var hon piggelin som vanligt, hon såg ut att må alldeles ypperligt.


Men när vi kom hem så märktes det att hon inte mår bra.. Hon tiggde inte ens när jag lagade mat, och trots att vi var ute och gick nästan en mil och hon sprang massor, så ratade hon sin mat när det var matdags för hundarna.  Hon åt lite filmjölk, men den spydde hon nyss upp….  


I och för sig är det väl bra att hon inte äter när hon mår dåligt, men det blir lite oroligt.  Jag är lite rädd om min Salza, och det är liksom tillräckligt med bekymmer här ändå just nu... 



Och vårt bredband är inte igång som det ska heller.  I går konstaterade Bredbandsbolaget och jag att vårt modem gick åt fanders vid åsknedslaget, men idag vete sjuttan vad jag tror.  Vi hann ju inte få nåt nytt modem tills idag, så jag har kopplat datorn förbi modemet, och det har funkat under dan , men nu i kväll verkar inte det heller funka.  Nedrans  skit….


Men varför skulle det inte krångla till sig lite extra då?? När allting annat jäklas på högsta nivå….


  

Men jag upptäckte i alla fall att om man svarar Ja på frågan om att medverka i deras (Bredbandsbolagets) undersökning som dom gör i samband med att man ringer till Kundtjänst, då kommer man snabbare fram.


Jag ringde dit för tredje gången i går och svarade Nej till att delta i undersökningen. Då fick jag besked att min väntetid var ca 20 minuter. Jag knäppte av telefonen, ringde direkt upp igen, svarade Ja på frågan om medverkan i den där underökningen och fick besked om att min väntetid var ca 3 minuter. Och jag kom fram nästan snabbare än så….


Inte hinner dom avverka så många samtal på den tid det tar för mig att ringa upp en gång till…. men det är klart… en av frågorna i den där undersökningen gäller ju väntetiden för att komma fram.


  

Jag skulle verkligen vilja ha nåt kul att berätta om, men här är det just nu bara eländes elände…  Kan ni inte berätta nåt kul för mig istället? Skulle behöva nåt som muntrar upp mig lite….  


I morgon hoppas jag i alla fall att Salza är bra igen. Det är nog med att vi tvåbeningar är halta och lytta och klagar över både det ena och det andra… vi behöver inga sjuka hundar ovanpå alltihop också.


Hoppas att i alla fall ni har en trevlig helg framför er…..!  

   



   


Ovido - Quiz & Flashcards