Tedsams blogg

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av tedsams - 6 juli 2011 16:29

Ja, varje onsdag utför jag en god gärning. Det är inte så himlans betungande, men inte speciellt kul heller, och det tar ofta minst ett par timmar....


Och varje gång jag kommer på mig med att pusta lite vid tanken på att det är dags igen, så skäms jag när jag sedan tänker efter. Tid är det enda jag har gott om, och det vore väl skam om jag inte kunde avsätta ett par tre timmar för att hjälpa nån annan, även om det inte är jättekul.


Men det är väl det där tidsbundna förstås, jag är ju numera van att göra det jag ska när jag själv planerar in det, inte när nån annan bestämt det.  Men som sagt, jag skäms varje gång jag kommer på mig med att pusta lite...   

   

   

Idag är det väldigt varmt här igen... när jag utfört den där goda gärningen och sedan varit ute på en rastningsrunda med doggsen, då trodde jag att jag skulle få värmeslag eller nåt, men så blev det som väl är inte. Men pustigt varmt var det.... 

   

  

Vi skulle behövt åkt till vattnet idag, hundarna och jag, men Ibsen är inte helt bra från sin hälta, och mitt knä är inte alls bra det heller.... så vi får bli hemma. Vi håller oss i skuggan så gott det går....   

  

Inte som en av våra grannar då... hon har legat på gräsmattan i solgasset i fyra timmar idag, utan uppehåll... jisses. Inte så smart gjort när det dessutom var under de timmarna då det var som allra varmast.    Men var och en får väl bli salig på sin egen fason förstås.... 

  

Näe, jag spionerar inte på grannarna. Hon placerade sig så att jag inte har kunnat undgå att se henne varje gång jag tittat ut genom fönstret, eller när jag suttit på uteplatsen.

   

   

Men det är ganska så kul att bo så här (ibland i alla fall   ). Nu på sommaren när man har dörrarna öppna och sitter på uteplatser och balkonger, då kan man inte undgå att se och höra en massa saker... även om det ibland är lite väl mycket info man får...  


Man får väl bara inte glömma att man själv hörs lika bra som alla andra...

  

Hette den Svenska hjärtan, den där serien som gick för många år sedan? Från ett radhusområde...?  Jag förstår att det är ett tacksamt material att skriva en bok eller göra en TV-serie av....    

  

Näe, jag har inget att skriva om idag... heller... så jag ska sluta nu.

   

Hoppas att ni alla har det bra, och att ni inte fått solsting...    

       


   

  


   

  

   


Ovido - Quiz & Flashcards