Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Alldeles obotligt

Av tedsams - 27 juni 2011 13:41

Har varit till doktorn idag... med mitt halsonda. Men det är obotligt, inget att göra något åt... 


Det vill säga... det är ett virus, inga bakterier, och då får man bara försöka överleva tills det går över.  Det är väl antagligen så att jag har blivit smittad två ggr.... jag höll ju på att bli bra för 14 dagar sedan, men sen började det om... en ny smitta då antagligen. 

  

Jaja, jag börjar nästan vänja mig vid att ständigt ha ont i halsen och lite feber nu... kommer väl att sakna det den dagen det är borta kanske...   

   

  

Idag har vi i alla fall sol och varmt här, pottvarmt till och med. Och det innebär att dagens hundpromenad kommer att få vänta till senare idag. Jag orkar inte gå i gassande sol på gångvägarna här i området. Och idag orkar jag inte heller åka nånstans.... det är jobbigt med feber när det är varmt ute.   

  

  

Salza är inte speciellt förtjust i värmen heller. Hon drar  ner på tempot en hel del på våra promenader om det är soligt och varmt. Men hon gillar att ligga i solen och sova.... och på vår nya uteplats har hon möjlighet till det eftersom vi ofta har dörren öppen dit ut när det är varmt.

   

I morse tog hon sig en tupplur efter frukosten.... men enda stället där det hade hunnit bli sol så tidigt var på trappsteget, så där la hon sig då.

    


Hon sov gott där en lång stund....   

     


      


 
 
Ingen bild

Kennelmamman

27 juni 2011 14:08

Kan du begripa varför dom envis med att lägga sig mitt i solen? Och sen kommer dom in och flåsar som en blåsbälg. Här har vi också så där himla varmt och dagens aktiviteter gjorde ju inte svettandet bättre precis. PUST och STÖN men nu är jag nästan färdig.

 
 Rudi

Rudi

27 juni 2011 14:22

Fy, så jobbigt att ha halsont så länge och i sommarvärme och sol dessutom!
Hoppas det vänder snart!
Rudi kan göra likadant, främst på morgonkvisten...gå ut och lägga sig i soffan i solen och komma in och vara nära döden av värmeslag en stund efter. Knepigt!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Lina

Lina

27 juni 2011 17:47

Vilken fin bild!! Hoppas det halsonda går över fort:(. Vill ni på minisemester kan ni ta en tur hit någon dag! Skulle vara skoj :)

http://Www.svartealgot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards