Tedsams blogg

Alla inlägg den 25 juni 2011

Av tedsams - 25 juni 2011 08:53

var jag i går kväll när jag skjutsade vårt besök hem (ja förutom mina passagerare då förstås    ) .  Jag såg inte en enda bil eller en enda människa ute...  och jag körde ändå där det i vanliga fall alltid är trafik och folk i rörelse.


Regnet hade upphört för länge sedan och det var skönt ute... men inte en människa eller bil så långt ögat nådde. Jaja, hoppas folk är lika pigga på att hålla sig borta från bilen nu på förmiddan.... bakfylla bakom ratten är inte så kul.  

   

Och återigen så slås jag av hur märkligt det är att vi bor i ett stort bostadsområde med massor av folk runt omkring oss, och under en sån här "afton" så hör man inte ett ljud från grannar och närboende. Tyst och stilla överallt....  ja, jag klagar inte, det är ju bara bra, men lite märkligt tycker jag. Alla åker väl ändå inte hemifrån....  eller också gör dom det. Eller också är det fler än vi som "firar" väldigt sparsamt..    Eller kanske var vi de enda som var hemma i hela området?    

   

  

Idag har jag i alla fall megaont i halsen. Det har nog utvecklats precis som jag var rädd för... till halsfluss. Jag måste gå till doktorn på måndag...  


Men det är så typiskt mig....  Det blir nästan alltid halsfluss av vanligt halsont när det gäller min hals. Jag har haft ont i drygt 14 dagar nu, och de senaste dagarna har det förvärrats rejält. Det är inget kul längre nu....    krafterna räcker inte till så mycket när man inte är frisk.


Fast när man har ont i halsen ska man var försiktig med att anstränga sig har jag lärt mig nån gång. Och jag tror inte att den där promenaden häromdagen,  då jag blev både genomvåt och kall, var så nyttig.


Men skit samma...  även om det är jobbigt med halsfluss så tror jag inte att det är nån som har dött av det....     

   

  

Idag ska jag i vilket fall inte göra så mycket. Är man sjuk så har man rätt att ta det lugnt tycker jag... i alla fall så länge det inte gäller livsviktiga saker som ska göras. Och här finns det inga livsviktiga saker just idag... 

  

Men först ska jag käka frukost, om jag nu kan klara av att svälja nåt. Lite fil med jordgubbar kanske kan gå bra... och sen kan jag kanske offra mig och försöka få ner lite av tårtan som är kvar sedan igår...    

    

Ha en bra dag idag!!!

  


    


Ovido - Quiz & Flashcards