Tedsams blogg

Alla inlägg den 24 juni 2011

Av tedsams - 24 juni 2011 13:10

... solen och midsommargästerna. Misstänker att gästerna dyker upp först  


Det regnar och regnar och regnar, och rätt som det regnar så kommer det en skur. Skulle försöka gå ut och rasta hundarna lite mellan två skurar tänkte jag, men det är inte så lätt, uppehållet mellan skurarna är minikort.

  

Och så roade jag mig med att kika runt lite här och där på nätet, och inser att man ska äta både midsommarlunch och midsommarmiddag idag. Hur ska man orka det då?? Här blir det nån sorts sammanslagning av båda....


Ungefär som på julaftonen... då orkar vi inte heller äta både jullunch och julmiddag...    


Men idag blir det jordgubbstårta till kaffet efter maten, det brukar det inte bli på julaftonen.    

  


Ähh, jag gillar inte långhelger, eller storhelger, eller vad man ska kalla dom här helgerna. Midsommar går väl an si så där, men annars är jag mest tacksam när såna här helger är över.

    

   

Jag var i alla fall till affären och köpte jordgubbar i morse, och då köpte jag en ny leksak till Salza. Så nu ska vi utöka hennes ordförråd, eller hennes ordförståelse kanske man ska säga. Och hon har redan lärt sig vad den nya leksaken heter... Räven.


Så nu kan hon: mattes sko, mattes andra sko, vovven, ormen, foten, handduken, zzzebran, bollen och så räven.

  

Och nu är jag så elak att jag lägger dom allihop i en stor hög, och så får hon rota fram den rätta därifrån. Det är mycket svårare än när dom ligger utspridda en och en på golvet eller marken....   


Näe, nu håller det tydligen upp en liten stund, ska passa på och rasta hundarna lite innan middagsgästerna kommer.


Ha en riktigt TREVLIG MIDSOMMARAFTON allihop!     

    




Skapa flashcards