Tedsams blogg

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av tedsams - 22 juni 2011 08:26

Japp... igår satt jag här igen och skrev och la in foton... och så sparkade skiten bakut igen och inget av det gick att spara. Nu gör jag ett nytt försök... jag avskyr att låta datorer eller annan teknik besegra mig.   

    

  

Igår skulle jag ju kompensera hundarna  för alla dom där timmarna i bilen, då när vi var ute på den där regniga trippen i förrgår.

   

Så igår laddade vi för en långpromenad. Ingen sol direkt, och det blåste som sjuttan... bättre promenadväder kan man inte önska sig. Inte jag i alla fall    

   

Fast hundarna förtvivlade nog när de var tvungna att sitta och bli fotade innan vi gick.... de ser inte så himlans glada ut.

   

   

Och vi hade en bit att gå på tråkiga gångvägar innan vi kom till grönare marker...  

   

   

Men på vägen till skogen vi passerade den lilla sjön som ligger här, och såg den här lilla familjen. Salza var minst sagt intresserad, tur att hon är lydig så att hon lät bli dem...

    

   

Men sen kom vi ut i grönsakerna ordentligt....

   

   

Först måste ju Salza käka lite gräs, men sen blev det lite poserande...

    

    

    


  

  

  

     

Och sen kom vi äntligen till skogen....

    

   

Och vi gick, och gick, och gick....  och så kom vi till en stig-korsning

   

Jag vill gå häråt! sa Salza        

   

   

Nähä, sa Ibsen. Vi går häråt!!

  

    

Vilken väg ska vi ta, matte? Vi går åt MITT håll....

    

      

Men matte bestämde och vi tog det tredje hållet... jag hade nämligen ett speciellt ställe i åtanke... och när vi kom dit så uppskattade hundarna verkligen det.

   

  

  

   


        

Det sörplades vatten väldeliga, och det plaskades ännu mer... och efter ett tag fick Salza ett stollryck och for runt som en galning med Ibsen efer sig.... kul!  

   

  

   

  

   

Så småningom gick vi vidae, och nu bar det uppför, och uppför och uppför....

  

  

  

  

   

Hundarna hade inga trötta ben direkt, men nu hade vi gått långt och mina ben började kännas.        

  

Så vi tog en paus för lite posering igen....

   

   

Och sen knatade vi vidare genom skogen, riktning hemåt.

   

Och när vi kom till bebodda trakter igen, så kände hundarna igen sig, och då gick det mycket målvedvetet i rask takt hemåt.    Dom var nog ganska så nöjda efter ett par timmar ute i skogen...

    

  

Fast....  när vi kom till nästa korsning så tvekade dom i alla fall. Ena vägen leder hemåt, tar vi den andra så börjar vår runda nästan om igen. Och dom såg inte ut som att det var självklart vilken av vägarna vi skulle ta....

    

     

Men nu var i alla fall jag trött och vi valde vägen hemåt....  

    

Att gå med hundarna i skogen, utan att se en enda nmänniska (jo, vi såg en människa och en hund) det är avkoppling för mig det.  Och det känns himla bra när man sedan kommer hem och ser att hundarna är nöjda och belåtna, och slänger sig ner på golvet för att vila lite.

  

Att Salza sedan en stund senare fick ett spel och började röja runt med ett av sina mjukisdjur, det är ju en annan sak det...   Hon är kanske som sin matte... hon behöver kanske såna där långturer i vår vackra natur för att må bra.

  

  

Idag blir det dessvärre ingen långtur. Idag har vi lite plikter som ska uppfyllas, och dessvärre har mitt halsonda blivit värre igen.   Jag mådde pyton i natt och halsen känns inte alls bra idag....  Enda fördelen med att ha halsont är att man inte vill äta.   

    

  

Hoppas i alla fall att ni har en bra dag framför er!!!

   


   


    



  


Skapa flashcards