Tedsams blogg

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av tedsams - 21 juni 2011 09:32

Jag vet inte om det är bloggen eller min dator som jäklas med mig. Ungefär vartannat inlägg försvinner...      I och för sig spelar det inte så stor roll eftersom det bara är en massa meningslöst bladder, men det är irriterande i alla fall.  

   

Igår tänkte jag berätta att vi var norröver för att "uträtta ett ärende" eller hur man ska säga, och det bara ösregnade precis hela tiden....


Vi valde gårdagen för att det skulle klarna upp då, och eftersom vi for uppöver Höga Kusten så är det trevligt om det är fint väder. Det är vackert däruppe....  många härliga vyer att njuta av.

  

Men det regnade som sagt... hela tiden... växelvis vanligt regn eller skyfall... kul, kul. 

   

Jag hade tagit med kameran för att få ta lite fina midsommarbilder med vacker natur och fina blommor... tji fick jag.

   

Vi rastade hundarna vid Skuleberget i alla fall... i regn. Ett par kort tog jag trots regnet, men det var också de enda.

  

  

  

  

Skuleberget ligger i ett område vid Höga Kusten som ingår i Världsarvet, och det finns mycket intressant att läsa om dess historia. Googla på Skuleberget så får ni se... 

    

I alla fall så hade säkert hundarna det ännu tråkigare än vi, så idag får jag väl försöka kompensera det på nåt vis. Det ser visserligen ut att dra ihop sig till regn idag också, men man dör inte av lite väta. Möjligtvis så kan mitt halsonda bli värre... men skit samma då.    


Fast först ska jag iväg och handla... usch.... det finns väl inget tråkigare än att handla mat.    

   

       


Ovido - Quiz & Flashcards