Tedsams blogg

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av tedsams - 14 juni 2011 14:41

Ja, helt återställd är han inte, min dator, men han har fått lite konstgjord andning och stapplar på så gott han kan. Vi får väl se om jag hittar lösningen för att fixa till honom helt, eller om han hinner före och får ett nytt anfall av (sken-)död   

     

  

Jag har också varit, om inte död, så i alla fall sjuk. Vidrigt ont i halsen och rejält med feber...   Idag är första dan jag orkat utanför dörren sedan i lördags, och inte fanns det många krafter att ta av inte.  Hundpromenaden idag blev  av det kortare slaget....    men det var skönt att komma ut i alla fall.

  

   

Det har ju kommit några hundtidningar i brevlådan de senaste veckorna, och det blir ju alltid en del funderande när man läser dom. Eller...  när jag läser dom ska jag väl säga. Jag vet ju inte om alla är lika knäppa som jag och får en massa tankar i huvudet när dom läser tidningarna.

   

Först... måste jag säga att det var skönt att läsa Barbro Börjessons inlägg i HS. Att hon har klarat av att vara tyst så länge beundrar jag henne för. Nu brast det tydligen för henne till slut, och det är inte alls förvånande. Bra rutet, tycker jag!!  

    

   

Idag damp Apportören ner i brevlådan också. Inte så mycket att läsa i den om man inte ägnar sig åt jakt och jaktträning tycker jag, men eftersom jag tycker att jaktträning är kul så läser jag lite här och där i alla fall.

  

En av de verksamhetsansvariga tyckte i sin spalt att det var märkligt att så få spanielmänniskor engagerar sig i verksamheten ute i avdelningarna.  


Efter att gång på gång under årens lopp ha fått en smäll på käften för att jag vågat framföra mina egna åsikter om saker och ting, och dessutom ganska så nyligen (skriftligt dessutom!) fått veta att jag inte är välkommen i områdets spanielverksamhet, så förstår jag precis varför det finns folk som avstår från att engagera sig.    


Och tänk... jag tror inte att jag är ensam om den erfarenheten. Fast det är väl kanske bara jag som är så jäkla blåst att jag gång på gång envisas med att köra huvudet i väggen och hävda rätten till mina egna åsikter...    

  

Jaja... hundvärlden är verkligen en värld för sig....  oavsett vilken gren av den som man väljer att engagera sig i.Tur att jag varit med så länge att jag hunnit bli hyfsat hårdhudad...

   

    

Det fanns en hel del statistik i Apportören också. Och statistik är intressant.  I all synnerhet om man har följt den ett antal år som jag gjort....

   

Men jag ska inte komma med nån långtgående analys om det inte. Statistik kan man tolka på många sätt, och jag antar att mitt sätt att tolka den inte passar så många...

  

Vi kan väl bara säga som så att spanielrasernas uppdelning i jaktvariant och DP-variant inte på något vis gynnar rasen som helhet.

  

Och vi kan ju fråga oss varför det finns jaktprov numera??? Till vilken nytta då?? Och för vem????

  

Äsch... jag skulle ju inte gå in på den där jäkla statistiken... men läs själva och begrunda...   

     

   

Det blir mycket tid att klura på både det ena och det andra när man är dålig och inte orkar aktivera sig med så mycket annat.  Och det är ju inte så bra... så fort man tänker nåt och dessutom sätter det på pränt så retar det ju nån. Men å andra sidan så kan ju inte alla älska alla heller.....

   

  

Jag är förtfarande lite besviken att de där två tävlingarna frös inne för vår del. Jag som inte brukar se bakåt har trots allt svårt att släppa det där.... jag tyckte vi var på G där, och jag inbillar mig fortfarande att det skulle gått bra för oss.


Men det kan jag ju inbilla mig i lugn och ro.... ingen kan säga emot mig där eftersom vi inte startade    

   

Salzan är i alla fall piggelin, till ingen nytta eftersom ingen orkar aktivera henne.  Jag hoppas att hon inte hamnar i en sån där svacka igen nu när inget händer. Förutom ett par kortkorta promenader om dagen, och lite enkla hjärn-aktiveringsövningar här hemma, så händer ju inget alls i hennes värld just nu.

  

Skittråkigt har vi....    

     

   

Men förhoppningsvis så blir jag väl bättre så småningom, och DÅ... då ska vi minsann....     

     


  


    


    

Skapa flashcards