Tedsams blogg

Alla inlägg den 3 juni 2011

Av tedsams - 3 juni 2011 17:28

... på att vi ska få lämna ifrån oss vandringspriset Årets Lydnadsspringer. Vi har haft det i två år nu, och nu är det dags att lämna över det till nästa vinnare, som lustigt nog är Salzas faster.     

  

Jag har sån tur att det finns en person som kommer norrifrån och ska ner till Springerklubbens ClubShow i Norrköping nu i helgen. Hon tar med sig priset åt mig, det är ju kul om det finns på plats när det ska delas ut.   

   

Själv är jag numera inte medlem i Springerklubben, så vi lär inte se det priset nån mer gång. Det är ju kul att få såna där utmärkelser, och det var kul att vara först att få priset, men egentligen är det nästan mest bara krångligt.

  

Pärmen och bucklan har stått här i hyllan i två år nu då, och inte har jag tittat nåt mer på den bucklan än på dom andra. Det enda roliga, eller hur man nu ska säga, är väl efter några år när man (eller den som har priset rättare sagt) kan bläddra i pärmen och se en kavalkad av klubbens duktiga lydnadsekipage.

  

Nu hade jag tur som fick skicka det med någon som åker "förbi", annars hade det blivit att packa en kartong och skicka med posten.. och hur dyrt det är numera vet vi ju alla.   

  

Jaja, nog om det... Årets Lydnadsspringer 2008 och 2009 tackar härmed för sig   

   

   

Idag har hon återigen utmärkt sig, lilla Salza. Hon är ju en mycket duktig hund.... hon når ända upp på diskbänken där det ligger en stor bit kassler, och den fixar hon ner på golvet och sätter tänderna i den.   


Det kan minsann inte alla hundar, inte.          Eller kanske dom kan det, fast dom är alltför väluppfostrade för att göra sånt...?

  

Jag hade gått in i sovrummet för att hämta en huvudvärktablett, och när jag hörde ett konstigt ljud från köket kom jag på att jag lämnat kasslerbiten på bänken.


Vad gör du, Salza???? ropade jag. Hon svarade inte, men husses röst hördes...  "Ja, hon smaskar på hela köttbiten på golvet här, hon. Du får komma hit och ta hand om det."    

   

Och det gjorde jag.... Salza stack svansen mellen benen och vände bort huvudet. Jag höll fam kasslerbiten framför nosen på henne och sa några väl valda ord, och hon höll på att vrida nacken ur led för att slippa se på köttbiten. Sen när jag släppte iväg henne så slank hon ut ur köket och la sig utom synhåll i ett annat rum... och hon kommer alldeles säkert att göra om det igen om tillfälle ges.    

    

   

Idag har det varit väldigt lite hunderi här. Jag har varit och handlat, och vi har varit och köpt en utesoffa till uteplatsen som är under byggnation. Och sen skulle den monteras och så....      


Sen är det ju alltid lite annat pyssel här hemma också... och så middag och allt som hör till där. Och nu har jag varit ute på en liten rastningsrunda med doggsen.... och så väntar jag som sagt på ett telefonsamtal ang. vart jag ska åka och lämna av vandringspriset.  Men frånsett den utflykten så lär jag inte göra nåt mer idag....


Jo, jag måste vattna blommorna ute. Det är kanonvarmt idag, och så blåser det... och då torkar ju allting ut. Synd om blommorna dör redan i början av sommaren...     

   

Hoppas ni har haft en bra fredag, och att ni får en fortsatt fin helg!!    

    

Ovido - Quiz & Flashcards