Tedsams blogg

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av tedsams - 2 juni 2011 17:10

  

Igår skulle jag vara himla effektiv. Åkte iväg med hundarna till ett ställe där jag först skulle gå promenad, och sedan träna med Salza.


Och vad hände??? Jo, Ibsen passade i ett obevakat ögonblick på att rulla sig i nåt fruktansvärt vidrigt som luktade så man nästan svimmade...    och jag blev förstås skitsur och superirriterad.


Och i den sinnesstämningen ska man inte träna... så det var bara att lasta in hundarna i bilen och åka hem, utan att ha tränat.    

   

   

Efter att ha badat Ibsen, lagat mat, ätit, diskat, utfodrat hundar, så drog vi ut igen, Salza och jag. Då var motivationen för att träna i botten, men nu hade jag ju bestämt att igår skulle jag träna, och då jäklar ska det tränas också.

   

Och det gjorde vi...  och som väl är blir jag ju alltid på gott humör när jag ser galna Salza röja runt... så det hela gick hyfsat bra.

  

  

Men hon är ojämn, Salza. Ibland är hon rejält på hugget och går kanonbra. Andra dagar är det lite sisådär med motivationen, och då går hon inte alls lika bra. Om jag bara kunde se nåt mönster i det där, så skulle jag kanske kunna göra något åt det.


Men... då måste jag träna varje dag, och det gör vi ju inte numera.... så jag får väl ta det som det kommer.  Det är ju ett känt faktum att ju mer man tränar desto bättre resultat får man....  så lever man inte upp till det så får man ju skylla sig själv.   

   

Vi har ju några moment som inte alls är bra, men hon har ju trots allt presterat några 1:a pris tidigare, så helt under isen behöver vi kanske inte vara.  Det får bli som det blir.... antingen går det bra, eller också inte..     

   

   

Idag har vi varit iväg till våra gamla "jaktmarker", och hundarna har badat och plaskat.  Det är skönt att slippa asfaltvägar när det är varmt och soligt. Vi njöt nog lika mycket, hundarna och jag.....

  


   

     

  

        

Försökte få en bild när dom ruskade av sig vattnet, men det var inte så lätt...

  

     

     

     

  

När vi kom tillbaka till bilen fick dom göra ett uppletande också.... 

   

       

   

Och som avslutning fick Salza leka med bollen... . men det är inte så lätt att slänga boll och knäppa kort samtidigt...      

  

  

Här ser hon ganska så kul ut.....       

   

  

Ja, det var dagens utflykt det. Innan dess hade Salza sprungit en bit på löpbandet också, så idag har hon fått röra på sig en hel del.


Och lydnadsträningen lägger vi på hyllan idag. Imorgon ska vi göra lite sånt, men bara lite.... och sen får vi se vad som händer.

  

Det är ju charmen med att tävla med hundar... att man aldrig vet vad som händer... i alla fall så säger jag alltid så till alla andra.     

   

   

Nu sover i alla fall båda hundarna, och jag ska smörja in min onda rygg så att jag förhoppningsvis kan röra på mig i morgon också...  och sedan ska jag ägna mig åt en bok en liten stund.

    

  

Hoppas att ni har haft en fin dag.... och LYCKA TILL alla ni som ställer ut er/a hund/ar nu i helgen!!!  

    

  



   


Ovido - Quiz & Flashcards