Tedsams blogg

Alla inlägg den 31 maj 2011

Av tedsams - 31 maj 2011 19:14

... för att åskan ska slå ner i datorn när man har trådlös uppkoppling? Svischar åsknedlaget iväg genom lägenheten då, från modemet i ena sovrummet till min dator i det andra sovrummet?

  

Tror att den får göra det då i så fall... bor man i flerfamiljshus så har jag för mig att det där med åsknedlag är mindre riskabelt där än i eget hus... men inte vet jag.


Jag är en sån där fatalist eller vad det nu heter. Jag tror att det som händer det händer och att jag inte kan påverka det...  inte direkt att det är ödet, utan bara att händer det så händer det, och då spelar det ingen roll vad jag gör, det händer ändå.   

  

Så trots att det mullrar ute nu då, så fortsätter jag nog att blabbla här tror jag.   

    

   

Vi har haft besök här idag, nästan hela dan. Och igår gick tiden åt till en massa nyttigheter, och i förrgår gick tiden åt att vila ryggen efter gruskörningen i ördags, alltså gick lördagen åt till att köra grus....

    

Och med den uppräkningen vill jag bara berätta att träna hund, det är det minsta jag har gjort.      Och det är synd, för Salza mår bra av att vi tränar.  Hon blir piggare och gladare rent allmänt, och hennes vardagslydnad piggnar också till.

   

Idag har det som sagt blivit väldigt lite sysselsättning för hundarna, och på eftermiddan fick hon ett idiot-ryck. Hämtade ett mjukisdjur, och med det dinglande i munnen rusade hon runt som en galning på den lilla yta här hemma där man kan rusa runt. Galenskapen lyste ur ögonen på henne och mattorna flög hej vilt.  Ibsen försökte hänga med, men hans bromssträcka är lite för lång så det gick inte så bra.


Och besökarna stirrade med skräckblandad förtjusning på galningarna som flög omkring...   

   

Så vad gör man när det inte finns tid för nån längre motionsrunda, och energin bubblar över..? Jo man snabbrastar och utnyttjar sedan löpbandet, kanonbra!    


Nu har gästerna gått och Salza sover sött i min säng...   

    

   

Vi har haft en snickare här idag också. Han håller på att bygga en fin uteplats åt oss, på "solsidan".  Den hinner inte bli helt klar före helgen, men den är på god väg i alla fall.   

    

Uteplatsen på "skuggsidan" är ju i stort sett klar nu när vi kärrat dit gruset, det ska nog till lite mer blommor kanske, men den sidan kommer vi inte alls att använda så mycket som "solsidan".

  

Men jag tog i alla fall före- och efterbilder på "skuggsidan"....



  

Ni får själva räkna ut vilken bild som är "före" och vilken som är "efter"....      

    

I morgon MÅSTE jag ut och träna en stund... mig veterligt har jag inget annat som måste göras just precis i morgon, så jag hoppas att det inte kommer att regna hela långa dan.

  

   

Den här långhelgen som kommer nu är ju den gamla "Cockerlägerhelgen" och även om det nu är ganska så många år sedan det sista lägret, så tänker jag på de där lägren med glädje varje Kristi Himmelfärdsdag i alla fall.

  

Den här dagen var då stora packaredagen, och på onsdagkväll drog vi iväg till en långhelg med massor av hundträning och trevliga människor.


Det var tider det....   Men allt har sin tid, och nu tillhör det det förflutna... men det är alltid lika kul att minnas .

   

  

Det jag kan glädja mig åt ikväll, är att det är House på TV... alltid något, även om det förstås inte slår ett Cockerläger    

   

Och så kan jag njuta av åskmullret förstås, det mullrar ganska så bra nu. Men jag kan nog tycka att det är lite mysigt med åska, bara jag slipper vara ute i sånt väder.  Och på den tiden jag bodde ute på landet var det inte heller så himla mysigt, men här bland alla husen känns det ganska så tryggt tycker jag....


Och... slår den ner så gör den... inget jag kan göra något åt...    

   


   


   

  


Ovido - Quiz & Flashcards