Tedsams blogg

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av tedsams - 13 maj 2011 09:43

   

Jag är liiiite skrockfull... noterar alltid när det är just den 13:e på en fredag, går aldrig under en stege och ryser lite om en svart katt springer över vägen framför mig.


Men jag lägger nycklar på bordet, dock inte skor... och jag inser att skrock bara är skrock, men, men....


Idag är det i alla fall fredag den 13:e, men det är ju inget att göra åt det, bara hoppas på att det bara är skrock....  

  

  

Jag har nyss författat ett mail till Miljönämnden i Sundsvall, får väl se om jag får nåt svar....  och jag har skickat iväg 2 tävlingsanmälningar....  så jag har inte helt dragit täcket över huvudet bara för att det är fredag den 13:e..     

  

Men jag har ont i ryggen idag så jag ska inte göra så våldsamt mycket tror jag.  Jag är ju av naturen lat, så iställlet för att låsa upp förrådsdörren och ta fram en skottkärra så kånkade och bar jag på en stor hink full med grus igår... det var inte så fiffigt. När jag skulle hämta nästa hink grus tog jag i alla fall skottkärran...  bättre sent än aldrig.     

   

Och så grubblar jag på vart man kan träna här i trakterna?? Nån som vet nåt bra ställe...???


Jag är inte så mycket för att åka till brukshundklubbarna och träna bland andra människor, jag vill gärna ha ett eget litet ställe där vi kan härja i fred, Salza och jag.


Alla tips emottages tacksamt......    

  

I Timrå hade jag några bra ställen som jag alternerade emellan, men här har jag inte hittat nåt....    Här är det för mycket folk överallt......

  

Men ska vi tävla om 3 veckor så är det nog läge att jag börjar träna tror jag. Mest bara för att få in Salza på det rätta "tävlings-tänket", momenten kan hon, det gäller "bara" att få henne att tänka tävlingsmässigt när hon ska utföra dom.


Det kan ju ta mer än 3 veckor förstås, men det visar sig.....

  

Jag har insett (eller försöker inse) att jag måste släppa på det är med att allt ska gå så himla kanonbra hela tiden. Salza har ju skämt bort mig där, och i eliten är det svårt.... men tittar man på andras tävlingsresultat så inser jag ju att man får ta det som det kommer och släppa lite på de där kraven.

  

Det kan ju kanske eventuellt vara roligt att vara med och tävla även om det inte går så där kanonbra varje gång.... eller...??


Fan tro't... men jag försöker intala mig det i alla fall....       

   

  

Idag är det regngrått här. Det har regnat i natt och det blir säkert mer regn innan dagen är över. Passar bra att ha ont en sån här dag, det känns mer tillåtet att inte göra så mycket när det är sånt här väder.


Fast vi borde ju ut och träna förstås.....     

    

  

    


Ovido - Quiz & Flashcards