Tedsams blogg

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av tedsams - 3 maj 2011 18:17

   

Tjocka kläder och mindre tjocka kläder är nerpackade tillsammans med kamera och såna nödvändigheter. Men det där med kläder för både-ock-väder, det tar en jäkla plats det. Och när jag hade gjort allt klart och konstaterade att det blev alldeles fullt... då kom jag på att jag glömt Salzas mat.   Men nu har jag tryckt ner den också....  skulle behövt en sån där fiffig väska på hjul, men det har jag ingen.

   

Och jag har kammat Salza, och kammat, och kammat.... nedrans så mycket päls hon har. Jag kan kamma i evigheters evigheter, jag får ändå loss en massa.. och ändå var det inte så länge sedan jag var där och kammade och klippte och grejade. Men antagligen är det väl så att jag kammar för sällan...   


Tänkte att vi inte skulle lämna en massa springerhår efter oss där vi hälsar på, men det är nog en fåfäng önskan. Men det finns väl dammsugare i det huset också hoppas jag....     

   

  

Usch, jag ser inte fram emot 7½ timme på ett tåg i morgon, i all synnerhet inte när jag blir så himla åksjuk. Jag kan inte läsa och inte lösa korsord och inget sånt... inte ens när jag tar en åksjuketablett. Bara sitta där och stirra rakt fram.... isch så tråkigt.


Skulle gärna velat ha nåt med mig så att jag kunde lyssna på musik eller radio eller så.... det blir inte så långtråkigt då, men såna saker finns inte i mina inventarier.     På så sätt är det bättre att köra bil, även om det är långt. Då är man i alla fall fullt sysselsatt hela tiden....  

  

Men nu är det som det är....  tåget blir det. 


Hoppas att ni inte har snöat inne helt och hållet... idag har det snöat titt som tätt är, och i natt verkar det bli rejält med frost... våren och sommaren kom snabbt i år... och försvann ännu snabbare...     

    


Ovido - Quiz & Flashcards