Tedsams blogg

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av tedsams - 2 maj 2011 18:06

Veterinären ringde om Salzas provsvar idag. Och inte var det nåt fel på det provet inte....    Och hade jag bara väntat några dagar med att ta det där provet, så hade jag insett att det inte alls behövdes.


Salza är skitpigg, och det hänger nog alldeles säkert ihop med  att livet blivit roligare nu när snön är borta och vi kan röra sig i skog och mark på ett annat sätt. 

   

Hon har haft tråkigt, lilla Salza....  deppat ihop pga alltför lite aktivering och alltför tråkiga promenader.


Må så vara att hon är bortskämd med roliga promenader och mycket aktivering, men jisses.... det är ju min skyldighet som matte att erbjuda sånt. Och den här vintern har inte varit kul, det är inte bara Salza som deppat....    

   

  

Idag var vi i alla fall ute på gamla jaktmarker i Timrå och tog en rejäl promenad där. Men hujedamej så olik sig skogen blir när man har avverkat en massa träd. Det är lite svårt att gå vilse i just det området, men man tappar ju faktiskt alla hållpunkter och alla orienteringspunkter när alla träd är borta.    


Förstår att det finns pengar att hämta i dom där träden, men usch så fult det blir efteråt....     

   

  

Och så har jag börjat fundera på vad jag ska ta med mig för kläder när jag ska åka. Blir det soligt och varmt?? Eller blir det regnigt och kallt?? Eller bli det uppehållsväder men blåsigt och kallt?? Eller kanske mulet men varmt???


Är ju inte så kul att släpa med sig alltför mycket bagage på tåget, men hur ska man veta???  Nån som är synsk och kan berätta???

  

Väderrapporterna ser olika ut beroende på vilken sida man tittar på....   


Tänk så bra Salza har det. Hon behöver bara packa ner sin mat, och några bajspåsar, sen är det klart...     

  

  

Idag har jag i alla fall varit flitig. Började kl 0700 i tvättstugan och har varit igång hela dan ända tills nu....  då har jag väl ändå rätt att sitta här och bladdra en stund...?     

  

Fast jag vet inte vad jag ska bladdra om egentligen. Känner bara för att skriva nåt, men har inget att skriva om.... vilket dilemma.   

  

Äh... det får väl bli en bok istället då......      Ha en trevlig kväll!!!

   

   


Ovido - Quiz & Flashcards