Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Nu har det hänt....

Av tedsams - 19 april 2011 08:10

  

Årets första dopp... ofrivilligt antagligen, men ändå.     Ja, inte jag då utan Salza...


Hon såg två änder som simmade omkring i en stor pöl som bildats där det under hela vintern legat en stor snöhög. Nu har snön smält bort, men vattnet har inte runnit undan... en stooor pöl har det bildats.


Hon såg änderna före mig, alltså slänger hon sig i för att stöta upp dom... och stötte upp dom gjorde hon. Men hon hade nog inte räknat med att pölen skulle vara så djup att hon inte skulle bottna. Det måste vara ett djupt dike där....    


Hon försvann hela hon, och fick simma fram till kanten på den där pölen... det hade hon nog inte räknat med, lilla Salza.

  

I alla fall så kom hon upp, ruskade på sig och fick världens stollryck... det är nyttigt med kallbad tydligen.     

  

Tur att det förutom strålande solsken var rejält blåsigt ute, hon torkade snabbt medan vi fortsatte vår promenad.

   

Jag blir inte klok på henne.... som jag sagt så många gånger förr de senaste veckorna. Igår på promenaden var hon skitpigg... galopp hit och dit och full fart hela tiden. Jag undrar om det inte är så att hon har tråkigt helt enkelt   Ja, jag vet inte...  men jag ska inte tjata mer om det just nu.

    

   

Precis nu avverkar hon i alla fall sina kilometer på löpbandet. Så snart hon hör att Ibsen har sprungit klart så tassar hon in dit och kliver upp på bandet. Jag sitter i ett annat rum och skriver det här och det är husse som är löpbandsvakt. Men nyss hörde jag att husse gick ut i köket och hämtade sig kaffe... men Salza, hon fortsätter glatt att alldeles ensam springa på bandet, hon.     

   

   

Igår upptäckte jag i alla fall vart Sundsvalls störste optimist bor. Snön har ju alldeles nyss smält undan på de allra flesta gräsmattor, men det ligger fortfarande en hel del snö kvar på skuggiga ställen.


Men han, den där optimisten, han hade plockat fram gräsklipparen redan. Den stod där på gräsmattan i all sin glans... bland snöfläckarna.    

    

   

Vet ni att i år blir det ingen resa till Blåkulla för oss. Jag har ingen lust....  Salza är lite sur för hon hade sett fram emot att få styra kvasten i år igen, men det blir inget med det. Vi ugglar här hemma istället.... 

    

  

Men nu ska jag i alla fall åka och handla lite påskamat....  lika bra att få det gjort innan alla andra kommit på samma idé...

   

  

Hoppa solen skiner hos er idag också....    och att ni får en bra dag!!!

    

   

   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Skapa flashcards