Tedsams blogg

Alla inlägg den 14 april 2011

Av tedsams - 14 april 2011 11:03

Ja, idag var det dags för Fabians verkstadsbesök. Klockan 8 i morse lämnade Salza och jag honom på verkstan och själva drog vi till skogs.


Jag var beväpnad med en ryggsäck innehållande 3 apporter och en kon, en snörboll, en vattenflaska och en liten vattenskål klev vi iväg för att först leta fram ett ställe där vi kunde träna lite dirigeringsapportering.

  

Och efter lite traskande så hittade vi en gräsplan där vi gjorde några apporteringsövningar. Och det gick så bra så.... häromdagen när vi tränade så hade Salza ingen aaaaning om vad jag menade med höger och vänster, då tog hon den apporten som hon just då kände för.  Men idag hade hon hittat tillbaka igen och det gick kanonbra.    

   

  

Men sen drog vi till skogs. Ny okänd skog, massor av vatten och massor av spännande dofter för en liten Salza.


 


Vi hade hamnat i Bäverland upptäckte vi... massor av spår efter bäver....


 


Salza hade fullt upp med alla dofter och med alla sorkar... eller vad det nu var hon grävde efter. Med jämna mellanrum dök hon ner i snön eller gräset och grävde som besatt, men som väl är så fick hon inte tag i nåt byte.

Filmen är tagen med mobilen så den är lite knorkig.....

När vi sedan hade gått i nästan två timmar i de där soliga skogsbackarna och lyssnat på fågelkvittret, då klev vi iväg till Statoil och köpte en smörgås och en dricka, och så hjälptes vi åt att äta upp smörgåsen. Drickan fick jag behålla själv....   

   

Nu sover liten Salza gott, och eftersom jag har haft en eländig natt då jag inte kunde sova, så borde jag nog vila lite jag också. Men det är svårt när solen skiner och det är mitt på dan.  

Hoppas solen skiner på er också!!    
 

  

Ovido - Quiz & Flashcards