Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Påverkad till det sämre

Av tedsams - 29 mars 2011 16:50


Och nu syftar jag på mig själv, inte på Salza. Attans vad slut jag är bara för att jag har nån bassilusk i kroppen.     Konditionen, som jag har tyckt varit hyfsad hela vintern, är helt plötsligt på noll (eller rent av på minus) och jag orkar inget alls.


När jag kommit till hälften av vår dagliga promenad är jag nästan beredd att ringa efter ambulans, och då är ändå promenaderna just nu bara en bråkdel av vad de brukar vara.    


Hoppas att det rättar till sig när jag blir bättre, och att jag verkligen blir bättre.... just nu tycker jag det verkar lite tvivelaktigt.  

   

  

Fast jag har ju tid att klura och fundera på både ditten och datten förstås, det är inte så ansträngande. Och att klicka runt på nätet är inte heller så jobbigt.

  

Men det är ju tyvärr så att  många hemsidor och många bloggar ligger i träda pga Facebook och andra grejsemojsar.  Synd, tycker jag....    

  

Fast jag läser lite här och där i alla fall, men det finns inte så mycket nytt under solen egentligen.  Kanske därför så många slutat blogga...    

   


Roliga bloggar är kul att läsa   , men när man dag efter dag skriver om hur man nöter och nöter och nöter på olika lydnadsmoment, utan att göra några större framsteg, det är inte så kul att läsa om.  Då får jag lust att upprepa de där visdomsorden, ni vet....


"Galenskap är att upprepa samma metod men förvänta sig ett annat resultat."

   

Men bloggar där folk skriver om träning och tävling och sånt, och tar det hela med en rejäl klackspark, det är ganska så fascinerande att läsa tycker jag. Jag själv kan ju (tyvärr?) inte vara sån, men jag tycker att det är underhållande att läsa om andra som funkar så.  Är nog lite avundsjuk innerst inne tror jag...

     

  

Fast just nu är jag i alla fall rejält avundsjuk på alla er söderöver som skriver om att ni varit ute och tävlat, och ni har gått spår och tränat sök och det ena med det andra..... usch.... här har vi MASSOR med snö kvar i markerna.   


  

Idag på promenaden gick vi förbi en skogsbacke där solen skiner i stort sett hela dan om det är sånt väder, och vi har ju haft soligt och fint många dagar nu. Där såg det ut så här idag....



Men det behövdes bara att jag vred mig lite åt sidan så såg det ut så här....


 

Fy farao vad jag är trött på denna snö.....   


Men hundarna blev i alla fall lyckliga när dom fick snusa på lite barmark, det var längesedan sist....

  

    

Näe, nu ska jag inta ryggläge igen..... det blir inte så mycket mer gjort nu för tiden....   Dessvärre har jag slut på böcker också, och att ta sig till bibblan och låna nytt verka just nu lika oöverstigligt som Mount Everest eller nåt liknande.

  

Jaja, imorgon är en ny dag... och vem vet... kanske vaknar jag frisk och pigg och alert, sprudlande av energi.....  eller också inte....     

   




  


 
 
Ingen bild

Ann&tigra o Sassa

29 mars 2011 17:35

Hej Barbro! Vad tråkigt att du fortfarande inte känner dig kry alls! Hade tänkt fråga om du kommer på träningen imorgon, men det lät ju inte så hoppfullt. Eller?
Vi tränar på och jag hoppades få överraska dig med mina transporter, för där har det hänt en del!( eller så hade det inte alls funkat med lite fler människor på plan, det vet man aldrig)
Hur som helst hoppas jag du blir frisk snart så man får träffa dig! Massor av kryapådig hälsningar från Ann,Sassa&Tigra

tedsams

29 mars 2011 19:24

Tack för kryapådig-hälsningar, jag har användning för såna :)

Nej, jag kommer inte i morgon heller, jag orkar bara det som är tvunget, och kroppen räknar inte hundträning till den kategorin ;)

Men jag hoppas verkligen att jag blir lite piggare snart, ska bli kul att se era framsteg. Jag beundrar dig som är så flitig och ambitiös.. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards