Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Kaffe-sök 2 och 3

Av tedsams - 26 mars 2011 13:02


Som sagt.... är man sjuk och inte orkar så mycket, så kan man ju alltid låta hunden jobba   

  

Och jag förstår att ni inte är nåt intresserade av mina filmsnuttar, men det är kul att göra filmsnuttar också... allt för att fördriva tiden lite.

  

  

Den här gången fick Salza söka på toaletten. Jag trodde att det skulle vara svårt med alla dofter från tvålar och flaskor med schampo och duschcreme och sånt, men så var det inte alls.



I de där korgarna finns det allt möjligt som luktar ganska så mycket, men det var ju inga problem.

  

Och när jag sedan la bomullstussen i tvättkorgen så virade jag in den i ett par smutsiga jeans, men det var tydligen enkelt i alla fall.

   


Nu kanske vi ska träna lite mer på markeringen ett tag. Som ni såg på filmen så var hon så inne i "sin egen" markering att hon inte riktigt lyssnade på mig.

  

  


  

  


 
 
Rudi

Rudi

26 mars 2011 13:36

Jättekul att se! Vi måste vidare med vårt tesök. Att se Salza söka kaffe är en kopia av att se Rudi söka godis. Visst är de underbara de här hundarna!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

tedsams

26 mars 2011 22:28

Ja, kör på vidare ni, sånt här är kul!
Och visst är det väl synd att inte alla har en springer, dom är ju så vansinnigt allround... och roliga... och trevliga... ja, nästintill helt perfekta hundar ;)

 
Heléne & Molly

Heléne & Molly

26 mars 2011 17:42

Hur kan du tro att ingen är intresserad av din film? Det är jättkul att se Salza jobba:-))
Är det vanligt drick-kaffe som du dränkt in en bomullspad med eller är det malda bönor. Jag undrar eftersom jag i ett inlägg läste något om en burk med kaffe i....eller har jag missuppfattat det?
Önskar er en trevlig helg.

http://www.mollyhelen.blogspot.com

tedsams

26 mars 2011 22:26

Hej Heléne!
Kul att du uppskattar filmerna, men det är nog många som tycker att det blir lite tjatigt ;) Men varav hjärtat är fullt.... du vet... ;)

Det är snabbkaffepulver jag använder. Jag har det i en burk och för att variera lite och inte gömma bukrken varje gång, så har jag lagt ner bomulls-pads i burken och låtit dom ligga där minst ett dygn. Då luktar dom så att jag kan använda bara en sådan istället för hela burken. En burk tar större plats och syns mer...
Ha en trevlig helg ni också!! Såg dina vårbilder häromdagen och blev såååå avundsjuk. :)

 
Kerstin

Kerstin

29 mars 2011 17:00

Vad kul det ser ut.

http://www.kvistagrans.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards