Tedsams blogg

Alla inlägg den 26 mars 2011

Av tedsams - 26 mars 2011 13:02


Som sagt.... är man sjuk och inte orkar så mycket, så kan man ju alltid låta hunden jobba   

  

Och jag förstår att ni inte är nåt intresserade av mina filmsnuttar, men det är kul att göra filmsnuttar också... allt för att fördriva tiden lite.

  

  

Den här gången fick Salza söka på toaletten. Jag trodde att det skulle vara svårt med alla dofter från tvålar och flaskor med schampo och duschcreme och sånt, men så var det inte alls.



I de där korgarna finns det allt möjligt som luktar ganska så mycket, men det var ju inga problem.

  

Och när jag sedan la bomullstussen i tvättkorgen så virade jag in den i ett par smutsiga jeans, men det var tydligen enkelt i alla fall.

   


Nu kanske vi ska träna lite mer på markeringen ett tag. Som ni såg på filmen så var hon så inne i "sin egen" markering att hon inte riktigt lyssnade på mig.

  

  


  

  


Av tedsams - 26 mars 2011 09:38

  

Ja, är man sjuk så är man, men det hindrar ju inte att man kan få andra att jobba   och Salza är ju aldrig nödbedd.


Vi skulle försöka med ett kaffesök igen tänkte jag. Och så fort jag plockade fram burkarna så började hennes svans vifta hysteriskt...  men hon fick sitta utanför den stängda dörren medan jag gömde bomullstussen som var indoftad med kaffepulver.

   

Och jag inbillar mig att jag gjorde det lite extra svårt för henne när hon får göra söket i sovrummet.


Dessutom....   ovanpå den stora byrån ni kan se på filmen finns det en skål med hundgodis, och i den lilla byrån bredvid sängen ligger det lite Frolic i den översta lådan.


Och alla Salzas hämta-saker ligger i en låda som står på golvet.  Men varför ska man göra det lätt för sig?? Det är ju meningen att det ska vara lite av en utmaning...

  


Ni ser...  ingen tvekan alls och hon behöver ingen uppmuntran för att jobba, hon gillar sånt här!    

  

Nu, med facit i hand så kan man ju se att hon nog blir störd av de där Frolic-bitarna, men hon klurar ut det i slutänden i alla fall. Och varför ska man, som sagt, gör det lätt för sig... eller för Salza, rättare sagt??     
 

   

Och... markeringen är en annan sak det. Här gällde det att hitta doften, en sak i taget, ni vet     Jag vill ju egentligen lära in att hon ska markera genom att lägga sig, men här markerar hon ju tydligt på sitt eget lilla vis. Ingen kan ju missa att hon funnit sin doft just där.    

  

Och markeringen tränar vi på en annan gång... på en annan film kanske     dagen har ju bara börjat ännu...

   


  

  

  

Skapa flashcards