Tedsams blogg

Alla inlägg den 14 mars 2011

Av tedsams - 14 mars 2011 11:29


I vår lägenhet kan man gå runt... från köket till vardagsrummet till hallen och in i köket igen. Eller tvärs om också förstås.... från köket ut i hallen in i vardagsrummet och ut i köket igen.


Om jag är i köket och ska till vardagsrummet tar jag förstås närmsta vägen, kliver direkt in i vardagsrummet från köket och sätter mig sen kanske i soffan.


Salza, som alltid är där jag är, och som i stort sett alltid följer i mina fotspår, hon gör i det fallet inte det. Hon går istället den "långa" vägen från köket ut i hallen, genom hallen och in i vardagsrummet.... och lägger sig vid mina fötter.


Kan någon förklara varför hon gör så, tar den långa vägen alltså????    


Vid andra tillfällen springer hon minsann glatt genom dörröppningen mellan kök och vardagsrum...

  

Ja, livet är verkligen fyllt av många mycket viktiga mysterier     


   

En annan fundering jag har, är hur vissa människor kan tro att deras sätt att tänka och resonera alltid är det rätta? Alla andras avvikande åsikter och tankar är fel...     


Tänk vad bra det vore om alla tänkte och tyckte lika om allting.. eller??


Och så enkelt det skulle vara , ingen som säger emot och tycker annorlunda. Alla fogar sig och säger ja och amen...  fast.....  påminner det inte lite om en diktatur det???    


Äh skit samma...  jag tillhör ju ändå typen som inte bryr sig om nånting.    Tänk om ni visste vad enkelt livet är när man är sån..... noll bekymmer och noll ansvar och noll engagemang. Bara glida genom livet på ett bananskal... härlig tillvaro må ni tro.     

  

   

Fast besviken kan man bli även om man är som jag.... idag blev jag lite missnöjd när jag efter mycket vånda kommit fram till att jag nog måste gå till frissan...  och så har hon semester just precis nu.


Ni vet... när man väl bestämt sig så ska det ske NU... på minuten nästan, inte nästa vecka.      Men hon lär väl inte avbryta sin semester för min skull antar jag, så jag får väl ge mig till tåls en vecka till. 

  

   

Ja, det är inte så ofta saker occh ting blir som man tänkt sig,... vilket det gäller besök hos frissan eller nåt annat.  Men vem bryr sig...??? Bara att glida vidare på bananskalet....    

   


Hoppas i alla fall att ni har en bra måndag, och att vecken blir trevlig... fast vem bryr sig????     

  

  


Ovido - Quiz & Flashcards