Tedsams blogg

Alla inlägg den 10 mars 2011

Av tedsams - 10 mars 2011 07:47


Oftast är ju reklam väldigt överdriven, men ibland så är den faktiskt sann. Antar att ni alla sett reklamen för rengöringsmedlet Cillit Bang, den är svår att missa om man tittar på TV.


Och när vi flyttade hit så köpte jag en sån flaska. Den var tänkt att användas i första hand till våra duschväggar, eller vad det nu heter, men enligt reklamen kan det ju användas till både ditten och datten.


Jag har i alla fall bara använt den till just dom där duschväggarna, och nedrans så bra det är.    


Man sprutar på medlet, gnuggar lite lagom med en blöt svamp och sedan duschar man rent.... och när det sedan torkat så är det gnistrande rent.  Och det är så himla fantastiskt så man behöver inte torka torrt heller, det blir gnistrande blankt i alla fall så snart det självtorkat. Inga ränder och ingenting....   


Fast... antagligen är det nåt farligt i det där medlet, nåt som gör att det snart blir förbjudet och försvinner ur marknaden. Det brukar ju vara så med det som är bra....   


Jaja, bara att njuta så länge det finns. Och efter den reklam jag gjort här nu, så borde jag få minst en gratiskartong med det där medlet.    

  


Och medan jag sitter här och knattrar, hör jag ljudet av Salzas tassar när hon får morgonens motionsrunda på löpbandet. Dom har varit ute på en rastningsrunda nu, doggsen, och när dom då kommer in så får dom springa på löpbandet en stund, det är bra att haka på direkt när dom ändå är uppvärmda.


Och nej... vi ersätter inte vanliga promenader med löpbandet, vi kompletterar......   

  


Idag skulle vi ha vaknat till 1 dm nysnö om väderrapporterna hade talat sanning. Så är det inte, inte ännu i alla fall... och det är ju himla bra. Snö har vi ändå så det räcker och blir över.    Men solen skiner och det är -8 grader, det kan bli en fin dag kanske. Bara det inte vore så jäkla halt ute....  att ta sig från vår ytterdörr till garaget ett par hundra meter bort är ett stort äventyr.


Och till garaget måste jag idag för jag ska åka till biblioteket. Vi har ett litet bibliotek här i området, men på nåt vis så har det blivit att jag åker in till stan och stora biblioteket där istället. Det är nog onödigt kanske, men dom har lite bättre öppettider om inte annat.


Jag har en jättehög med lästa böcker som ska lämnas tillbaka. Problemet blir bara att hitta nåt nytt.... jag tycker att det är svårt. Och det är så tråkigt att bära hem tunga böcker som sen visar sig vara "inte bra".  



Och så ska jag passa på att fixa ytterligare en nyckel till vår lägenhet när jag ändå är ute och åker. På något mystiskt vis så har en nyckel bara försvunnit, det är minst sagt irriterande. Och när man behöver nyckel till både förråd, soprum och tvättstuga så är det bra att man kan ha såna nycklar hängande nära till hands.


Den där egna nyckelknippan, den ligger ju alltid längst ner i nån jackficka, begravd bland hundgodis och bajspåsar och liknande nödvändigheter.    

  

Har förresten fått en trevlig överraskning... jag som avskyr överraskningar, men det här var av den bra sorten. När jag hade kammat och kammat och kammat och kammat Salza, och badat henne och ryckt lite päls här och där och klippt lite päls där och här... då dök det fram en, om inte direkt slank, så i alla fall en inte överviktig hund.  Och det var ju trevligt...    såna överraskningar är helt OK.

   

Nu behöver jag inte ha dåligt samvete när jag sticker till henne ett litet Rudi-kex (dom är jättepoppis här i huset   ) eller ett grisöra... 

   




Skapa flashcards