Tedsams blogg

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av tedsams - 7 mars 2011 18:55


Nej, inte den där jag glömde i morse... den är nog borta för evigt tror jag. Men jag kom på en annan grej som jag satt och begrundade igår när jag tittade på TV.


Alla har väl under lång tid sett all reklam som finns för olika kontaktsajter på nätet, och nu är det ju vardagsmat... med kontaktsajter alltså.


Men igår var första gången (fast jag kanske är lite sen av mig) jag såg TV-reklam för en annan typ av kontaktsajter. Så här började det.....


Känner du dig låst i ett monotont och kärlekslöst äktenskap?
Saknar du den där magiska känslan av passion? Spänning? Närhet?
Victoria Milan kan göra dig levande igjen!
Kom ihåg att du bara lever en gång...

 

Och reklamen gäller alltså en kontaktsajt för par eller gifta människor som vill ha lite vänsterprassel eller en trekant eller gruppsex eller nåt annat som piggar upp dom. 

 

Och jag har inga synpunkter på det... det är upp till var och en hur man lever sitt liv...  Lite vänsterprassel kan säkert pigga upp tillvaron för många     

 

Men det som fick mig att fundera lite, var hur snabbt tiderna förändras och hur snabbt vår syn på vad som är "tillåtet" förändras.

 

Det var inte så våldsamt länge sedan som en kontaktannons i en tidning var lite "skum". Sedan kon kontaktsajterna på Internet, och där finns det ju fortfarande massor med människor som inte tycker att det är riktigt "rumsrent" att få kontakt på det viset.

 

Undrar vad då dessa människor tycker om den här TV-reklamen? 

 

Men det är säkert många fler som tackar för tipset.... och "räddar" sitt äktenskap på det viset.   

   

   

Dagen har varit solig här, några grader varmt och så jättehalt förstås. Men vi gick en hyfsad långpromenad, hundarna och jag.

 

Och jag undrar vad det är för fel på mig, som trots solen och plusgraderna, tar på mig samma tjocka tröja och jacka som jag hade när det var -20 grader ute.

 

Hann inte speciellt långt förrän jag insåg att jag var helt felklädd.... och efter ytterligare ett par kilometer gick jag och funderade på om jag kunde med och ta av mig jackan. Men då skulle jag ju få bära på den....  och det kanske skulle se liiite överspänt ut att gå i bara tröjan... så jag behöll jackan på, fast uppknäppt.

 

Jag var nästan hemma när jag kom på att jag ju kunde ta av mig tröjan istället... men då var det liksom för sent.   

 

Men det är ltie svårt att tänka på det inifrån... att det är såpass varmt ute i solen. Snöhögarna är ju nästan lika stora som tidigare, och det ser inte speciellt vårlikt ut när man tittar ut genom fönstret.

 

Så här såg det ut på vår promenad idag.... 

 

 

 

 

 

Som ni ser så finns det lite snö kvar...     

    

           

 

 

Av tedsams - 7 mars 2011 10:12

Ja, nu går det snabbt utför.....  Satte mig vid datorn för att skriva här i bloggen... om något som jag tyckte var angeläget att "tycka till" om.


Innan jag hann börja ropade Kurt från sin dator att jag skulle komma och kika på en sak... och det gjorde jag... och nu när jag är tillbaka vid min egen dator så har jag ingen aning om vad jag tänkte skriva om. Det är totalt bortblåst ur hjärnan...     så antagligen var det inte nåt viktigt alls....


Eller också var det kanske nåt sånt där som det är lika bra att jag inte skriver.... allt i den nya andan att reta så få som möjligt med mina inlägg. Ja, inte vet jag.... borta är det i alla fall.   


Men jag har ägnat några timmar åt tvättstugan idag på morgonen, så nu känns det som att jag har gjort mig förtjänt av lite avkoppling vid datorn en stund.  För att sitta här och knattra, det är ju avkoppling för mig det....    



Apropå att tvätta så har jag en liten fundering. Slutar saker och ting som man tvättar aldrig att krympa?


Hundarna ligger ju gärna på min säng på dagarna, så jag har letat fram en liten pläd som jag lägger ovanpå överkastet,  bara för att spara lite på själva överkastet (som är ganska så nytt   ). Den där pläden är det lite ull i, men jag har tvättat den ett antal gånger under årens lopp, och varje gång krymper den. Inte mycket, men lite...   Kommer den aldrig att sluta krympa? Blir den liten som en grytlapp till slut...?


Jag torkade den i torkskåpet (inbillar mig att den krymper ännu mer i torktumlaren?) men när den var torr körde jag den några varv i torktumlaren i alla fall. Tänkte få bort lite mer hundhår på det viset....


Och det fick jag.... JISSES.... så mycket hundhår det blev i filtret.... gudars skymning...    Och medan jag gjorde rent filtret så funderade jag....


Tänk om man skulle spara alla hundhår som man städar bort, och tvättar bort, under ett helt år. Vilken hög med hundhår det skulle bli....     inte konstigt att det finns folk som inte vill ha hund just för att dom hårar ner så mycket.

  

  

Nej, det hjälper inte att bladdra en massa strunt... jag har fortfarande inte kommit på vad det var jag skulle "tycka till" om idag... ibland kommer det ju tillbaka när man börjar tänka på nåt annat, men så icke idag.


Fast dan är ju inte slut ännu, det kanske kommer...    


Ha en bra måndag i vilket fall!!     




Ovido - Quiz & Flashcards