Tedsams blogg

Alla inlägg den 17 februari 2011

Av tedsams - 17 februari 2011 14:55


Och det som gör det så jäkla deprimerande är att jag inte kan göra någonting åt det. Det är den här jäkla vintern som tar knäcken på mig, och sånt kan man ju inte påverka.


Nu har det snöat i tre dygn... igen... och nu ser vi snart inte ut genom fönstren ens.  Jodå, jag vet... det är lika för alla här i trakterna, men antagligen mår väl inte alla lika dåligt av det som vad jag gör. Eller också håller dom käft om det...  eller också så trivs dom rent av, det finns säkert såna märkliga typer också


Men nu är det ju så att jag är en gnällkärring, och det här är stundtals en gnällblogg av stora mått, så nu gnäller jag. 


Det är så jäkla deppigt med det här vädret och den här årstiden...  Men det är väl så, att vet man om att man är deprimerad så är man väl egentligen inte deprimerad... på riktigt...    så jag är väl inte direkt deprimerad kanske, men jäkligt deppad ändå.    


Jag känner mig instängd och handlingsförlamad och oföretagsam och framför allt uttråkad... insnöad med andra ord.   


Folk som deppar ihop när det blir höst och mörkt på kvällarna begriper jag mig inte alls på. Det ger ett visst lugn med de där mörka kvällarna tycker jag...


Vår-depressioner har jag kanske lite lättare att förstå... jag gillar inte när det är ljust när jag ska gå och lägga mig. Ljusa vårkvällar förpliktigar på nåt vis, jag har svårt att komma till ro på våren... till skillnad från de där mörka höstkvällarna som i mitt fall ger lite ro i själen. 


Jag är en utpräglad höstmänniska... det finns väl inte mycket som är ljuvligare än en promenad ute i naturen när luften är hög och klar och lite kylslagen, och höstfärgerna börjar komma.    



Nu är det bara vitt, vitt, vitt överallt. Ska det fortsätta så här, så dröjer det inte länge förrän till och med träden är översnöade. Åker man inte skidor så finns det inget att göra utomhus    och det är utomhus jag vill kunna vara. 


Det är ingen idé att försöka ta sig nånstans heller. Oplogat och svårt att ta sig fram överallt...  och det är väl inte så konstigt, när allting snöar igen så fort dom plogat. Två steg framåt och ett bakåt om man går, och kör man bil så gäller det att hålla tungan rätt i munnen... halt är ju bara förnamnet just nu.


Näe... kan ingen göra någonting åt det här??  Jag vill att det ska sluta NU!!


Eller är det syndafloden i norrlandstappning som drabbat oss kanske? Vi ska inte svepas iväg med en flodvåg utan dränkas i snö och frysa ihjäl... jaja, outgrundliga äro Herrans vägar, sägs det ju.    


Jag vill i vilket fall inte vara med längre....     

  




Skapa flashcards